Brazillian fans here,sorry

General discussion related to this novel series

Moderators: Fringe Security Bureau, Senior Editors, Senior Translators, Alt. Language Translator/Editor, Executive Council, Project Translators, Project Editors

Locked
frantzgui
Reader
Posts: 6
Joined: Mon Aug 01, 2016 12:56 pm
Favourite Light Novel:

Brazillian fans here,sorry

Post by frantzgui »

Good evening everyone , sorry if I am posting in the wrong place , I'm one of many Brazilian znt fans, but it is very difficult to find anything about zero in tsukaima in Brazil , could you tell me the news if there is any chance to get one fifth season?
and there is a chance to make a translation of the novels to Portuguese ??

Excuse me for the English translator google
thank you all
User avatar
GabrielMR
Edit-Translator [101-AETB]
Posts: 9
Joined: Fri Oct 17, 2014 6:24 am
Favourite Light Novel: Readed light novels (Updated 14/12/17):

Absolute Duo (5 vol)
Seirei Tsukai No Blade Dance (16 vol)
Kikou Shoujo Wa Kizutsukanai (4 vol, translating to BR volume 2)
Zero No Tsukaima (20 vol)
Sword Art Online (17 vol)
Sword Art Online: Progressive (4 vol)
Log Horizon (4 Vol + 6 and 7)
Toradora! (7 vol)
Fate / Zero (Completed!)
Accel World (2 vol)
Silver Cross & Draculea (4 vol)
Mahouka Koukou No Rettousei (1 vol)
Seraph of the End - Ichinose Guren (6 vol)
Rakuin no Monshou (11 vol)
Location: Brazil, RS (Rio Gande Do Sul), city of Porto Alegre
Contact:

Re: Brazillian fans here,sorry

Post by GabrielMR »

Bom dia Frantzgui, sinceramente eu não sei dizer se você está postando no lugar correto, mas lá vai suas respostas.

Vou assumir aqui que você saiba que o autor de Zero no Tsukaima já faleceu e terminaram o anime enquanto ele ainda estava tentando se recuperar de um câncer.

O anime foi concluído mais ou menos do jeito que ele gostaria que terminasse a light novel, a última temporada do anime praticamente foi um livro por episódio, algo realmente incrível por parte da produção, eles cortaram alguns personagens com menor destaque da light novel para poder concluir essa façanha em homenagem ao autor.

Recentemente eles lançaram o volume 21 da light novel, editado por alguém que eles não revelaram o nome com as anotações do Yamaguchi-sensei.

Eu realmente gostaria que quando concluíssem a light novel com seus 22 volumes completos, eles fizessem um remake do anime, mas provavelmente é um desejo inalcançável.

Sobre traduzir a novel, eu já li os 19 volumes em inglês mas não tenho planos para traduzir sozinho todos eles, na verdade, nem ao menos tenho planos de traduzir ZnT. O que eu menos tenho tido é tempo. Desculpe :?
Spoiler! :
Light Novels:

Silver Cross & Draculea [4]
Seirei Tsukai No Blade Dance [16]
Unbreakable Machine Doll UMD [4]
Zero No Tsukaima [20]
Sword Art Online [17]
SAO Prog [4]
Log Horizon [4+6,7]
Toradora [7]
Fate/Zero [C]
Accel World [2]
Absolute Duo [5]

Translating BR:

UMD [2]
Notes.
Locked

Return to “Zero no Tsukaima”