Toradora! Spanish Translation Project

You can speak in English or in Spanish. / Podéis hablar en Inglés o en Español.

Moderators: Fringe Security Bureau, Senior Editors, Senior Translators, Alt. Language Translator/Editor, Executive Council, Project Translators, Project Editors

Post Reply
User avatar
Bankoru
Astral Realm

Toradora! Spanish Translation Project

Post by Bankoru »

I would like to request a Toradora! Spanish project, I'm quite fluent at it so I would like to be one of the translators as well as a friend of mine, it will take no time as I've lots of academic translations to Spanish. Dunno if this is the best way to request for it, but IRC is blocked for me at the time.
User avatar
ShadowZeroHeart
Senior Project Translator
Posts: 3480
Joined: Thu Jun 19, 2008 12:23 am
Favourite Light Novel: Ahouka!
Location: Amidst the Shadows
Contact:

Re: Toradora! Spanish Translation Project

Post by ShadowZeroHeart »

Sorry, but shouldnt this be in alternative language section?

And if i recall, basically as long as there are people who will work on it, any project is approved as long as it is not licensed?
God!!
You need not forgive me.
For those I love,
The violence brought about by sinful men
Shall now be used once more.
If you were created to save this world,
If there is a single shred of hope left for the future of mankind,
I am very sorry, but, please begone!
User avatar
Bankoru
Astral Realm

Re: Toradora! Spanish Translation Project

Post by Bankoru »

ShadowZeroHeart wrote:Sorry, but shouldnt this be in alternative language section?

And if i recall, basically as long as there are people who will work on it, any project is approved as long as it is not licensed?
Dammit I knew I was doing something wrong, thanks.
User avatar
Eliaspatrick
Reader
Posts: 8
Joined: Fri Jan 07, 2011 8:50 pm
Favourite Light Novel: Ahouka!
Location: B.C. Mexico

Re: Toradora! Spanish Translation Project

Post by Eliaspatrick »

Oigan disculpen me gustaria saber si en este foro puedo encontrar a los editores principales, bueno solamente a Bankoru puedo encontrar aquí pero no se si todavia se encuentre activo ya que los volumenes de Toradora aún nno los han terminado de traducir al 100% .. o al menos que esten a la par con la versión inglesa
Me gustaria unirme al equipo para edición, por lo que veo el ultimo post que hicieron fue en el 2008, no hay mucho que decir en esto, por lo que veo, tambien desearia estar en la traducción, sin embargo mis clases no me permitirían terminar la traducción a tiempo y me llevaria más tiempo que en la edición. Pero bueno. Espero y puedan aceptarme... Gracias
User avatar
Eliaspatrick
Reader
Posts: 8
Joined: Fri Jan 07, 2011 8:50 pm
Favourite Light Novel: Ahouka!
Location: B.C. Mexico

Re: Toradora! Spanish Translation Project

Post by Eliaspatrick »

ShadowZeroHeart wrote:Sorry, but shouldnt this be in alternative language section?

And if i recall, basically as long as there are people who will work on it, any project is approved as long as it is not licensed?
Aparentemente asi debería de ser, pero de igual forma se entiende
User avatar
rpapo
I.D.S.E Humanoid Interface [LSB]
Posts: 1530
Joined: Mon Dec 21, 2009 5:15 am
Favourite Light Novel: Ahouka!
Location: Michigan, USA
Contact:

Re: Toradora! Spanish Translation Project

Post by rpapo »

Si quieran avanzar con la traducción de Toradora en español, no hay ningún problema. Existe el proyecto todavía, y no es precisamente verdad que nadie lo ha tocado desde 2008, como yo por lo menos he hecho trabajo este año pasado. Terminé con lo que faltaba de volumen uno, y hasta capítulo cinco del volumen dos.

Haría mas, pero mi interés principal es de aprender al japonés, y para ese propósito estoy trabajando sobre la traducción de japonés a inglés de dos otras obras de la Takemiya Yuyuko. Un poquito de eso también he traducido al español.
papa2
Reader
Posts: 4
Joined: Fri Mar 09, 2018 10:34 am
Favourite Light Novel: Toradora!

Re: Toradora! Spanish Translation Project

Post by papa2 »

Hola a tod@s, he traducido las ilustraciones y un poquito del primer capítulo de Toradora Spin Off Volumen 1 si os interesa: https://www.baka-tsuki.org/project/inde ... _Felicidad.

Algún día habré traducido el libro entero, y ojalá poder traducir los otros 2 volúmenes de Spin Off, al menos las partes que todavía les falta ser traducidas a español o inglés.

¡Necesitamos a editores hispanohablantes y traductores jp-es!
Post Reply

Return to “Spanish”