Difference between revisions of "User:Démiurge"

From Baka-Tsuki
Jump to navigation Jump to search
m
m
 
(231 intermediate revisions by 3 users not shown)
Line 1: Line 1:
  +
== Chapitre 5 : Pour répondre (Pragmatisme)==
== Chapitre 4 ── Observation des vœux (Jeu de la vie) <ref>[https://fr.wikipedia.org/wiki/Jeu_de_la_vie Jeu de la vie]</ref>==
 
=== Partie 1 ===
 
   
  +
Et donc,
── C'était il y a cinq jours. Dans la salle du trône du château d'Elkia.
 
   
  +
la marionnette s'enfuit vers le ciel que l'oisillon désirait tant,
Leur Seigneur. Le dieu le plus fort. Le dieu de la guerre. Comment les Ex-Machinas l'ont tué ? Azriel, le premier spécimen, avait posé cette question.
 
   
  +
vers ce monde étroit et sombre.
"Inconnu : ── Non. Laissez-moi faire une correction... Nous, les Ex-Machinas, n'avons probablement pas tué Artosh."
 
   
  +
Oui...
Einzig répondit sans se soucier de faire monter l'intention de tuer de la Première Aile... et continua :
 
   
  +
Un ciel pour que la marionnette soit à l'abri du mal, pour sourire du cœur.
"Laissez-moi faire une autre correction. En premier lieu, le vaincre ── détruire le concept d'Artosh est théoriquement impossible. "
 
   
  +
Un endroit où personne ne les piétinerait, où personne ne les blesserait,
Ainsi, Einzig a parlé d'une hypothèse d'il y a 6000 ans. Une considération que les Ex-Machinas ont faite avant d'aller tuer Artosh. Une hypothèse sur la nature d'un dieu et sa quintessence.
 
   
  +
aucune force ne les contraint, aucun besoin de changer.
Un concept qui a acquis un ego. Une loi avec une volonté. Quelque chose qui ne devrait pas exister, quelque chose qui ne devrait pas être.
 
   
  +
Un nouveau monde où ils pourraient voler.
Mais une telle absurdité a été vérifiée avec l'existence du dieu-concept nommé Artosh. Et ainsi, la conclusion de leur hypothèse était la suivante :
 
   
  +
 
── "Un dieu est un dieu parce qu'ils sont un dieu. Le plus fort est le plus fort parce qu'ils sont les plus forts. Cette tautologie est ce que signifie être un 'dieu', ce qu'est vraiment une 'Quintessence'. Dans ce cas, devant le concept de Quintessence que l'on dit être le plus fort ── votre niveau de puissance n'a pas d'importance du tout.
 
   
  +
Ce jour-là,
Les Ex-Machinas peuvent s'adapter infiniment encore et encore et devenir infiniment forte... cependant, elles ne peuvent jamais atteindre quelqu'un qui est le plus fort par rapport à tous les autres. Même si elle peut s'adapter infiniment, transcender le concept dit le plus fort... transcender le plus fort est théoriquement impossible.
 
   
  +
L'oisillon savait très bien que ça ne serait probablement jamais le cas.
"Par conséquent, alors qu'il était dans une dimension supérieure... nous avons seulement détruit la Quintessence qui existait physiquement ── Cependant."
 
   
  +
L'oisillon implora la marionnette, qui jura de se battre :
Ce faisant, la manifestation du concept d'Artosh s'arrêterait temporairement ── Les Ex-Machinas présumaient toutefois que la désactivation était possible :
 
   
  +
Aucun ciel ne vaut la peine de te voir souffrir.
"Pourquoi avons-nous même pu faire ça ? C'est 'inconnu'... gagner contre lui dans un concours de pouvoir est supposé être impossible".
 
   
  +
Alors la marionnette, elle aussi, s'enfuit dans cette même cage.
── Alors, comment les Ex-Machinas ont-elles réussi à détruire la Quintessence du dieu de la guerre ?
 
   
  +
Jusqu'à ce que nous trouvions un moyen de créer ce ciel,
Ils avaient cet enregistrement, mais en réalité il a été virtuellement perdu.
 
   
  +
c'est ce que pensait la marionnette dans ce monde étouffant.
── Les Ex-Machinas ont affronté le plus fort. Quelqu'un qui pouvait changer les lois, les règles, et même les événements du monde à chaque instant.
 
   
  +
Pensée et seulement pensée...
701 unités ont utilisé leur algorithme pour lutter contre des ennemis inconnus uniquement pour se concentrer sur l'adaptation encore et encore. Cependant, même les Ex-Machinas eux-mêmes savaient qu'ils étaient stupides. Aucune de leurs prédictions ne se réalisa, alors ils continuèrent à calculer l'inconnu même s'il restait inconnu.
 
   
  +
Doutant et vacillant, ne trouvant rien à chercher,
Plus ils calculaient, plus ils accumulaient une énorme quantité d'incohérences logiques, mais même s'ils continuaient à échouer, ils continuaient à calculer. Calculs abstraits. Même les calculs illogiques ── ils continuaient à s'adapter avec une fréquence qui approchait ∞ fois par seconde encore et encore...
 
   
  +
la marionnette pensait toujours à cette promesse :
De cette façon, 18 unités, dont Einzig, ont à peine pu survivre avec seulement quelques dégâts sérieux. Leurs mémoires et leurs pensées étaient endommagées et défaillantes, elles perdaient leur sens, et même leur ordre chronologique devenait flou...
 
   
  +
 
Ils ont juste... observé que le monde était en train de se refaire. Il semblait qu'ils avaient réussi à détruire la Quintessence... c'est ce qu'ils ont déduit de la situation... mais c'était leur limite...
 
   
  +
Ce jour-là,
Donc ── Einzig regarda la première aile, Azriel, et répondit à sa question :
 
   
  +
dans un nouveau pays, regardant les cieux,
"Si ce que vous demandez est comment nous l'avons vaincu, alors nous ne pouvons pas répondre. Mais si ce que vous demandez c'est comment nous l'avons détruit, alors laissez-nous répondre à votre question"
 
   
  +
voyant le bébé oiseau déployer ses ailes et sourire,
"... Il n'a pas été détruit. Parce que détruire des choses qui n'existent pas, comme son concept, est décidément au-delà de notre capacité."
 
   
  +
la marionnette vide - le ciel - Sora -
Les concepts n'existent pas. Vous ne pouvez que modifier leurs définitions : les changer, les faire inclure autre chose, les faire disparaître... ou peut-être les faire cliquer. Tant que le 'fantasme de celui qu'on appelle le plus fort' n'est pas brisé, on ne peut jamais détruire ce concept.
 
   
  +
Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite)
"... Par conséquent. La conjecture de cette unité est la suivante : "
 
   
  +
== Partie 1 ==
Si c'est vraiment quelque chose qui ne peut jamais être brisé, alors ce concept ── cette idée, cette pensée, cette vie ──
 
   
  +
...Une scène remplie de l'écho de l'éruption de la Forge Sacrée... le site d'élimination des déchets.
"Tout comme le Spieler est revenu, Artosh peut aussi revenir."
 
   
  +
Une gigantesque machine humanoïde argentée avance à pas lourds dans les ruines souterraines ensevelies sous les déchets métalliques. Des larmes coulent dans les yeux ardents de Veig qui marmonne avec désolation le premier souci de sa vie.
De nouveaux dieux ne naîtront pas de l'Unique Véritable Dieu, Tet, ou du Suniaster. La Quintessence du dieu de la guerre ne sera jamais réactivée. C'étaient les objections d'Azriel, mais.
 
   
  +
"... Ai-je vraiment fait quelque chose de si mal... ?"
"Je ne dis pas que le dieu de la guerre, Artosh, sera réactivé. Après tout, le Spieler aussi est actuellement 'Sora'" Répondit Einzig. Il était étrangement... confiant.
 
   
  +
Il se souvint des deux âmes qu'il avait fracassées après une lutte inattendue - l'âme de cette petite herbe étrangement coriace aux seins excellents, et l'âme de cette vipère incompréhensiblement toxique qui avait fait craquer son épée pour la première fois. Se balançant sombrement, vacillant en avant, il pensait :
Il doit avoir des bases dans ses souvenirs défaillants, dans les derniers moments d'Artosh, mais ──
 
   
  +
...Que diable ai-je fait... ?
"... 'Le plus fort' reviendra mais avec un nom et une apparence différents... c'est ce que je dis."
 
   
  +
Veig se souvenait avoir été remercié, mais jamais blâmé. Pourtant, tout ce qu'il ressentait maintenant était un mystérieux sentiment de culpabilité gravé dans son âme trop profondément pour le nier. Maintenant, il se tenait là, devant la masse métallique tombée, la machine gisant sur le sol avec ses membres totalisés.
=== Partie 2 ===
 
   
  +
"...Ho... J'ai bien dit que je serais en retard, mais pour faire une sieste, tu as du cran, hein ?"
── Leur extrême concentration faisait grincer l'air en coulisses.
 
   
  +
Veig a regardé attentivement le cadre cassé. Par le biais du système de communication, il a accusé ses pilotes de faire les morts.
Là, on pouvait entendre les sons des pièces qui frappaient le plateau, et le spectacle live approchant de son apogée ── la musique et les acclamations de la onzième chanson touchaient à leur fin... jusqu'à ce que finalement :
 
   
  +
Dans ce jeu, les attaques ne causent aucun dommage direct à la machine adverse. Par conséquent, tout dommage doit provenir d'une défaillance du rite ou d'une erreur de tir - ou être auto-infligé. Et honnêtement, c'était les deux. L'intuition de Veig lui a dit. Il a soulevé le corps brisé et a hurlé.
── " Échec et mat ── Gagnant : Blanc. Cinq victoires."
 
   
  +
"Hey, je te parle !! Ton adversaire, c'est moi. Ne te retourne pas et ne meurs pas. Tu n'as aucun sens ?!"
"Enfin ! Ça fait 5 victoires et 6 défaites ! Nous sommes juste à deux matchs de gagner !"
 
   
  +
En effet... Sora et Shiro n'ont jamais eu la moindre chance contre Veig dans une bataille d'armes spirituelles. Il était donc inévitable qu'ils perdent. Mais quand même...
"... N-Nii... Laissez-moi... me reposer un peu... Je suis fatigué..."
 
   
  +
"Tu n'as pas l'intention de te taire sans dire un mot sur ton âme, n'est-ce pas ? !"
Sora et Shiro répondirent très épuisés, alors que l'échiquier annonçait leur victoire.
 
   
  +
Oui, ils avaient tenu tête à Veig avec une tempête de balles impensable. Mais ils n'ont rien emporté de leur âme, le barrage était trop fragile. Tout ce qu'il a fait c'est rejeter l'attaque de Veig et dire non à son âme...
Il y avait 13 chansons au total. 13 manches ── autrement dit, Sora et Shiro ont juste dit qu'ils gagneront les deux derniers matchs consécutivement.
 
   
  +
Il n'a rien dit. Il n'a rien admis. Leur âme avait seulement rejeté la sienne et était restée inébranlable. Veig a serré les dents. S'ils pouvaient faire autant, alors pourquoi ?
Les Ex-Machinas ont utilisés tous leurs appareils d'observation pour analyser leurs voix, et le résultat a été qu'ils sont 'confiants'.
 
   
  +
Il souleva le cadre en ruine comme s'il le tenait par le col et se mit en colère :
..............
 
   
  +
'''“Quand allez-vous répondre à ma question ?!”'''
"D'accord, Steph !! C'est enfin l'heure du dernier entracte. Va les chercher, maître de cérémonie !!"
 
   
  +
Et il a enfin obtenu une réponse.
"... La 'jauge d'excitation' est au maximum depuis tout ce temps, vous savez ? Même cinq minutes vides ne suffiront pas ──"
 
   
  +
"...Tout de suite, je le ferai. Je vais vous donner votre réponse, je vais le faire."
"T-toi. Les 2 dernières chansons restantes seront un climax non-stop tu sais !?"
 
   
  +
... Une voix a murmuré à travers la porte.
"... En fait... le lieu sera... plus excité... que jamais auparavant..."
 
   
  +
"Whuh ?!"
"C'est facile à dire pour vous ! Quel genre d'affichage honteux allez-vous m'imposer cette fo── mmph !?"
 
   
  +
L'épave a soudainement répliqué en explosant, libérant un torrent d'âme fou. Elle lui répondit par une puissante imagerie qui lui vola momentanément sa conscience.
"C'est ce costume angulaire. J'ai vu mes maîtres utiliser un 'coup de production' pour le faire et le laisser là ♥"
 
   
  +
—……
"Tu as absolument raison, Jibril ! Maintenant, Mazin GO Steeeeee-Z !!" <ref>Référence à [https://www.youtube.com/watch?v=SyRoF689VRE l'intro] de [https://fr.wikipedia.org/wiki/Mazinger_Z Mazinger Z].</ref>
 
   
  +
'''Il était au fond d'un petit trou, sombre et exigu. Veig connaissait la fille qui pleurait en regardant le ciel, seule. Il la connaissait bien... la fille incapable de voler, qui plus que quiconque admirait les oiseaux qui volaient si haut.'''
"... Quand tu te présentera... essaye de faire sonner ça comme un 'Z'... ne prononce pas le 'ph'..." <ref> Référence à la prononciation du Z de Mazinger Z qui change entre l'intro anglaise et japonaise. </ref>
 
   
  +
'''Une fille paradoxale, elle savait qu'elle ne pouvait pas voler et pourtant elle levait les yeux au ciel... Elle pleurait même si elle avait abandonné... Le monde l'interrogeait avec des questions sans réponse - pourquoi elle avait fui, pourquoi elle n'avait pas essayé - puis lui demandait pourquoi elle pleurait... et la méprisait pour cela. Il l'a laissée dans ce trou... sans rien vouloir...'''
"Comment la salle est censée s'exciter avec ce ── attend, c'est lourd ! Ce n'est pas trop lourd ? Ce n'est pas fait en fer ?"
 
   
  +
'''La fille solitaire... balançant son marteau à travers les larmes...... Il-'''
"Hm ? Mon image était-elle trop réaliste ? ... Ne t'en fais pas pour ça. Allez Steeeeeeee-Z !!"
 
   
  +
—……
Ignorant ce tumulte, Einzig et les autres Ex-Machinas pensaient en silence. Ils pensèrent aux paroles de Sora : 'On ne peut pas s'adapter à des choses qui n'existent pas.'
 
   
  +
Veig a essayé de tendre la main... mais blam, l'explosion a secoué la grotte et l'a tiré de sa rêverie. Dès qu'il a jeté un coup d'oeil autour de lui, peut-être plus tôt, il a deviné ce qui se passait. Il grimaça et hurla d'impatience.
La force anormale de Sora et Shiro leur a fait penser aux mots qu'ils ont dit à Azriel ce jour-là. Des choses qui n'existent pas... comme un concept.
 
   
  +
"Quelle blague... Vous n'avez jamais eu personne là-dedans depuis le début ? C'était télécommandé... ?!"
Les Ex-Machina ne savent pas comment ils ont pu vaincre une telle chose, et selon Sora, ils ne l'ont même pas vaincu en premier lieu.
 
   
  +
Maintenant que tu le dis, il n'y avait aucune règle qui disait que tu devais piloter la machine... si ? S'ils le contrôlaient depuis un cockpit à l'extérieur du cadre, ils pouvaient le balancer sans problème.
Les Ex-Machinas peuvent devenir aussi relativement forte qu'elles le souhaites en s'adaptant, mais Artosh était quelqu'un qui pouvait dépasser cela, une force absolue.
 
   
  +
Mais même si c'était télécommandé, ils devaient être connectés à leurs bras spirituels. Ce qui signifiait que faire exploser leur propre cadre si négligemment aurait des répercussions. Et en effet, le sol a tremblé avec une réaction en chaîne d'explosions l'une après l'autre dans toute la décharge.
Les Ex-Machinas étaient convaincus que 'le plus fort' reviendrait avec un nom différent, et avec une apparence différente ── si on suppose que c'était les Blancs alors...
 
   
  +
Les esprits générés ont dessiné des lignes de lumière comme si elles circulaient dans des circuits gravés sur la scène. Le circuit de lumière convergeait pour le montrer :
── Si le Spieler avec la mystérieuse fille est la deuxième venue du plus fort alors ──
 
   
  +
La véritable unité !
"... C'est comme l'a dit mon cher Spieler... Nous, les Ex-Machinas, ne pouvons peut-être pas gagner..."
 
   
  +
Désireux de voir où se trouvait le vrai cockpit, Veig a suivi la lumière de l'esprit jusqu'à sa destination. Il s'est avéré qu'il se trouvait au centre de la scène tremblante, si loin que sa fonction zoom était tout juste suffisante pour le distinguer. Au sommet d'une plante particulièrement haute, ses yeux ont trouvé leur cible et se sont ouverts en grand. Il s'agissait d'une fille qu'il connaissait bien, debout sur le siège d'un cockpit ouvert.
Tant aux échecs qu'au spectacle. Mais ── qu'en est-il ? Le fait que Sora soit le Spieler et qu'il soit devenu 'le plus fort' ne sont pas du tout contradictoires ! Si Sora n'arrive pas à prouver qu'il n'est pas le Spieler, il va perdre. N'est-il pas impossible de le prouver par lui-même ── ?
 
   
'''"Il n'y a pas moyen que ce soit vrai !''' N'est-ce pas, mon Spieler adoré ── !?"
+
"Vous demandez pourquoi j'ai fui ce monde sanglant, n'est-ce pas... ? ...C'est une question stupide, en effet."
   
  +
Mais c'est une fille qu'il ne connaissait pas qui lui a murmuré. Ses yeux, embrasés d'un feu inextinguible, regardaient sa machine au loin. La fille, avec un morceau de ferraille en forme de marteau dans sa main, a parlé comme si elle déposait une déclaration de guerre. De son cœur, elle a dit son âme... pas des faits objectifs, mais ses sentiments :
── C'est impossible. Même si la méthode qu'il utilisera est inconnue.
 
   
  +
"C'est parce que je méprise ce monde, vraiment."
Un sophisme. Un piège. Ou peut-être qu'il égarera les Ex-Machinas avec un paradoxe irréfutable ── Cependant !
 
   
  +
== Partie 2 ==
Disons que, pour une raison quelconque, Sora a monté un jeu qu'il était sûr de perdre. C'est encore plus impossible !
 
   
  +
Til’s voice, resolute, was yet like her limbs…jittery. She couldn’t help but tremble, because of what she saw down there from the open cockpit—Veig standing there in the venue that still quaked from the blasts—and because of the sparkling hammer in her right hand. Regardless—
Mais les Ex-Machinas répondra-t-elles simplement au défi amoureux de Sora ── à : 'Essayez de nous battre' avec 'On ne peut pas' ?
 
   
  +
“Don’t worry. We’ll blast off with you. We promised, didn’t we?”
"── A toutes les unités, je vous le demande ! Est-ce que cette bande là-bas est digne de l'amour de mon Spieler bien-aimé ?"
 
   
  +
“…Brother…always…keeps, his promises… Trust us, okay?”
"""Négatif !! Négatif !! Négatif !!"""
 
   
  +
—Sora’s and Shiro’s voices intoned from the seat in front of her, joyful but firm. And Til felt them holding her left hand tight. She broke into a smile to realize her trembling had somehow stopped…and she continued with her eyes fixed straight ahead on Veig’s machine, all the way through to the man inside.
Einzig a posé cette question avec son âme, et toutes les autres unités partageant leurs pensées ont répondu avec passion !
 
   
  +
“…I hate this country. I hate Hardenfell, I do.”
"J'ordonne par conséquent à toutes les unités de trouver un moyen de gagner ! Un moyen de rendre tous les obstacles insignifiants !!"
 
   
  +
She reaffirmed her feelings—her belief. This arrogant world told her not to run. This
Ensuite, le Cluster a commencé à envisager d'innombrables scénarios avec une vitesse si grande que même le temps s'est arrêté ── et soudainement.
 
   
  +
oppressive world told her not to be ashamed. Til looked up at its tireless way of life and sneered at it.
"... Compris... Je suis réticent à faire ça. Mais il n'y a pas d'autre moyen. Exécution."
 
   
  +
“I love the sky, I do… In this country…the sky is closed off, it is.”
Une des Ex-Machinas marmonnait cela avec regret et se dirigeait vers la scène. C'était Ymirein.
 
   
  +
The cave’s ceiling reminded her; lost and confused, she’d ended up in this dump before she knew it, and the world asked her, Why did you run? Now, Til knew the feeling of a hand in hers. Now, she knew another world—that of those two. Now, she could say it:
── Elle était une unité qui, bien que connectée au Cluster, ne partageait pas ses pensées.
 
   
  +
Ah…there never was a place for me here.
Par conséquent, même les Ex-Machinas ne connaissait pas les intentions derrière les mots et les actions d'Ymirein lorsqu'elle marchait.
 
   
  +
—Screw this place—!!
La fille sans nom ne pouvait pas bouger à cause de son costume de fer et elle se contorsionnait avec exaspération. Ymirein passait devant son ── Non.
 
   
  +
So—!
"Rapport : Cette unité prend le rôle de maître de cérémonie. Maître... accompagnez-moi" Dit Ymirein en s'arrêtant. Elle ne prêtait attention à personne d'autre qu'à Sora.
 
   
  +
“I also hate the chieftain of this country. I hate you, I do…!”
"Confirmation : Vous n'avez pas établi de règle interdisant à un des joueurs, y compris à cette unité, de monter sur scène. Je ne viole aucune règle."
 
   
  +
The hammer sparkled ever brighter as Til’s words spilled out uncontrollably, with the pain that burned her up. What came back was a lonely, sorrowful chuckle. Til ground her teeth.
... c'est vrai. Einzig pensait que Sora et les autres avaient les yeux fermés.
 
   
  +
…She’d known—no, she’d had a hunch—that he’d say that. What he was saying. As if it was everything—
Mais même s'ils montaient sur scène, à quoi cela servirait-il ? Non ── avant ça :
 
   
  +
'''“I hate that…how everything’s just as you expected… I hate iiit!!”'''
"Nous ? Monter sur scène ? Hahaha~ Donc vous voulez gagner en nous tuant sur le plan astral avec une attaque mentale ? '''Nous refusons !!"'''
 
   
  +
Her voice impulsively swelled with the pain that only grew:
"... les regards d'une si grande foule... de gens ? ... vous me faites trembler !"
 
   
  +
'''“I hate how you act like you’re so great, I do! I hate even more that you actually are, I do!!”'''
C'est vrai, elle ne peut même pas faire accompagner Sora et Shiro. Rien qu'en l'imaginant, ils étaient déjà tous les deux en train de trembler ── Cependant.
 
   
  +
The dam had burst, and her feelings could no longer be contained.
"Remarque : En résumé, j'ai juste besoin de gagner. Dans ce cas, c'est facile. Si c'était juste gagner. Je pourrais le faire à tout moment. Pas de problème."
 
   
  +
“I hate how you advertise yourself as a genius, I do! I hate how I can’t argue because you actually are a genius, I do!! I hate how you look down on me, I do! I hate so much that it’s only natural because you’re above me, I do!! I hate how you’re so hairy!! You shaved too much, you say?! So what? Are you trying to rub it in? I wish you’d go to hell, I do!! I hate you, I hate you, I hate you—U-Uncle, you’re a pervert!! I hate you very, very, veeery much, I do!!”
──── Quoi ?
 
   
  +
«Whoa!! Come on, stop already or I’m really gonna cry! Goddamn!»
Les Ex-Machinas, le groupe de Sora, tout le monde essayait de comprendre le vrai motif de sa déclaration. Ymirein avait été réticente, mais c'est précisément ce qui donnait de la crédibilité à ses paroles, même à ses suivantes :
 
   
  +
The momentum had flushed out everything Til wanted to say. Inattentive to the tearful begging over the comm system, Til caught her breath. As the shaking of the stage and the sparkling of her hammer and her pain all grew in speed, she wiped her tears. With a sharp, firm voice, she mulled over her words carefully and gave her answer:
"Choix : Si vous refusez de m'accompagner, c'est très bien aussi. Cette unité gagnera quand même. Le résultat sera le même."
 
   
  +
“I hate you. That’s why I run. If that’s not enough for you to understand—”
=== Partie 3 ===
 
   
  +
Then in the spirit of the game:
Même Sora ne pouvait pas lire les intentions d'Ymirein.
 
   
  +
“—I’ll sock it to you like this—and then I think you will understand, I do.”
Et c'est précisément pour cette raison qu'il avait supposé le pire ── il a décidé qu'il devait être dans un endroit où il pourrait l'arrêter . De plus, Sora n'a accepté que sachant que Shiro serait avec lui. Cependant, il était
 
inquiet de commettre une erreur.
 
   
  +
Yes—seeing behind her eyelids the place the feeling of those two had taken her as they held her left hand, that black sky with a white bird, Til laid down the gauntlet sonorously.
Peu de temps auparavant, Ymirein avait exigé sa compagnie.
 
   
  +
“I fled to win—to honor my promise, I did.”
... Seraient-ils capables de l'arrêter ? Non. Avant cela...
 
   
  +
…A tactical withdrawal was made when one had a chance of victory… She had been just lost, but now it would be redefined—no. Each time another explosion went off, the spirits converged into her hammer, and it was that pain.
""Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...""
 
   
  +
And now it had been redefined—!!
Sora et Shiro se baignaient dans les projecteurs et les regards du public bruyant. Ils vibraient anxieusement comme s'ils étaient des téléphones portables en mode silencieux.
 
   
  +
That pain had turned her conviction into that of the past. Til savagely swung her hammer as she—
... Tout d'abord... allons-nous pouvoir bouger... !?
 
   
  +
—bellowed forth her soul with the stirring of a power beyond all normal conception throughout the venue.
Les deux jeunes gens ont souffert lorsque leur frisson s'est approché de la fréquence des kilohertz, mais soudainement.
 
   
  +
'''“I fled for the sake of this day, when I’d surpass you, I diiid!!”'''
Sora, Shiro et tout le monde dans la salle ont eu les yeux et le souffle coupés par le bourdonnement à l'intérieur de la et ce qui est apparu après... comme si le temps s'était arrêté, tout le monde s'est calmé.
 
   
  +
== Partie 3 ==
── Ce qui est apparu, c'est une fille qui était comme une fleur de narcisse.
 
   
  +
It was a power that all feared instinctively. The memories sleeping deep in their blood awakened. An outrageous power of a whole different rank, a whole different status, a whole different order of magnitude—quite literally a different level. The future brought on in the next few moments by this power beyond reason didn’t take someone like Veig to foresee. It was a strike from the heavens that sneered at every one of heaven’s gifts crawling atop the earth, judging them likewise of null value. No one could mistake that power. It was
La robe qu'elle portait était une robe de soirée à plusieurs couches qui ressemblait à une rose blanche. Elle avait également un voile, et en regardant à l'extérieur, on voyait une fleur de couleur iris. Elle avait un visage respectueux qui semblait avoir été fait à la main.
 
   
  +
a Heavenly Smite……
Elle marchait sur le ton d'une boîte à musique, c'était ──
 
   
  +
“Hey, whoaaa! I thought the Flügel wasn’t—hey, isn’t that against the rules?!”
Eh bien... comment dire. Pour une raison quelconque, Ymirein portait une robe de mariée.
 
   
  +
From his machine—his cockpit—Veig screeched, blanching. Someone who wasn’t in the game—with magic that wasn’t even a seal rite!! His one eye searched in a panic for the Flügel, but in the next moment—
Mais quoi qu'il en soit, elle se tenait confortablement aux côtés de Sora alors qu'elle hypnotisait le public et embarrassait Sora et Shiro.
 
   
  +
—he realized that the center of the crawling power…was Til’s hammer. And his one eye was opened by the roar over the comm system and the unheard-of shock that followed… Yes:
Ymirein a fait une profonde révérence, et la toute première chose qu'elle a dite a été
 
   
  +
'''«Ultra-large-scale spirit-arm expansion—connect all!! Ariiiise!!!»'''
"Présentation : Cette unité est Ymirein. Je suis la femme du Maître ── de Sora-sama".
 
   
  +
Til’s face wrenched in agony as she brought down the hammer. There was a flash as it bore through the cockpit…and through the plant below. With that, there came a moment of silence to the blast-stricken venue. And then…
………… Pardon me?
 
   
  +
“—?!!”
Elle a transformé le doux silence du lieu en un silence ahuri, puis a dit la deuxième chose qu'elle a dite :
 
   
  +
…a vertical oscillation unlike anything that had gone before tossed them. A heavy shock came from behind Veig. He dodged instinctively on the spot, but from the mass of metal that had only grazed him flowed a tempestuous soul.
"Excuses : Le maître a utilisé cette farce pour me tromper, je suis désolée que vous ayez tous dû jouer le jeu."
 
   
……
+
'''……'''
   
  +
'''A girl who wanted to imagine things that could not be imagined. A girl who wanted to fly though by no effort could she fly. Saying she could do nothing, she chased the bird in the sky for which there was nothing to do…'''
……… What the f*ck?
 
   
  +
'''They said she was just running. They mocked that it was impossible. Her soul…'''
Quand on leur a dit que tout cela n'était qu'une farce, toute la salle et tout le public se sont figés.
 
   
  +
«I…knew it! …I knew it!! Better than anyone, I did…!!»
Ils se sont figés, mais ils ont quand même grincé des dents.
 
   
  +
The transmission helped Veig crawl back to reality. But another—no, ten more—no, a hundred, a thousand, ten thousand—innumerable storms of metal whipped through the stage and assaulted his unit like squalls.
Grâce à son épouse autoproclamée, Sora est automatiquement devenue un mari, de sorte que le regard du public s'est tourné vers lui. Leurs yeux ont dit qu'ils voulaient le poignarder, et n'ont posé qu'une seule question :
 
   
  +
Just scraps, they hadn’t much in the way of force or even speed. But every time the fierce soul contained in them scratched by his frame, it left residue. As Til’s voice, wheezing in agony, continued to come through, it pounded at Veig’s will, hard, so hard—
"Mais qu'est-ce que c'est que ça ?
 
   
  +
«So…you wanted me to live like you…? Fa-kew!!»
Cependant, Sora a simplement pleuré et a répondu dans sa tête : "Je suis désolé, mais je n'en ai aucune idée. ’
 
   
  +
To live like them. Like a Dwarf. Without giving up. Without going astray or tiring. To try to overcome natural gifts. To live without shame or retreat. Indeed… Putting themselves on pedestals, though they couldn’t overcome Veig!! Looking as if they understood, talking as if they knew!! They’d called her rubbish, and then!! They’d all said it. They’d basically said this…
Son prétendu mari était encore sur le point de perdre connaissance, alors même qu'il tenait la main de Shiro, mais Ymirein ne lui a pas fait de cadeau.
 
   
  +
—Everyone else is doing it, so you should, too.
Elle a projeté une mystérieuse vidéo sur le fond de la scène, puis a sorti une sorte de lettre, et a commencé à la lire à haute voix sans passion.
 
   
  +
—You can dream you’ll be rewarded. Just do it—
"Récitation : Le début a été soudain. Le maître a perdu conscience à cause de notre rencontre dramatique. Cette unité a été surprise".
 
   
  +
—just shut up and do your work!!—
── Aah ça a certainement été soudain. Trop soudain, diront certains.
 
   
  +
«I don’t like a world that tells me what to do… I hate it, I do!!»
Soudain, mon téléphone portable a sonné pour une raison quelconque, puis ils ont démoli le château...... Un tel début était totalement inédit.
 
   
  +
I’ll never give in…
Cependant, quand j'ai perdu conscience à cause des murmures d'amour d'Einzig, ce n'était certainement pas parce que c'était dramatique ── mais parce que c'était choquant .
 
   
  +
I’ll overcome the chieftain and destroy those dictates—!!
....... Sora a divagué...... et a pensé. Alors même qu'il était sur le point de perdre conscience, comme s'il dérivait dans un rêve.
 
   
  +
I’ll use measuring instruments and Elven theory. I’ll use anything to find a different way!
Il a ignoré la longue, longue récitation d'Ymirein et s'est plutôt concentré sur la vidéo qui passait derrière elle. Il avait l'impression que cela ressemblait à quelque chose ──
 
   
  +
I’ll show him… So she thought…
── Il semble que la vidéo soit... une séquence du moment où Sora a repris connaissance après s'être évanouie.
 
   
  +
«But…no matter what I did…I just…couldn’t find anything!!»
Elle a été coupée pour donner l'impression que Sora et Ymireinse regardaient dans les yeux ── et que Shiro était presque hors cadre.
 
   
  +
Just piling up failures. Bathed in error, lost, confused, making one mistake after another. At last surrendering to a false resignation, as paradoxical as ever. Unable to say anything in return… At some point…she came to think she’d forgotten those feelings, and just wandered, pathetically.
Elle se poursuit avec une vidéo de l'époque où Sora a abrégé le nom d'Ymirein. En utilisant une variété d'effets différents, la vidéo les a fait ressembler à un couple d'amoureux se faisant des blagues ── et Shiro était presque hors cadre.
 
   
  +
«…But—hee-hee… Now I know what to say—I do…»
Ensuite, il y a eu... la fois où Sora leur a donné sa tablette. C'est alors que Sora a confirmé qu'elle n'était pas conductrice... n'est-ce pas ? Elle avait été embellie avec encore plus d'effets. On aurait dit que c'était deux amoureux qui se tenaient la main.
 
   
  +
Weeping, sobbing, yet the two souls grinned. At last Veig realized the true nature of the maelstrom of metal pounding his unit. And for the first time in his life, he said, It couldn’t be—he doubted his own intuition.
Quoi qu'il en soit, inutile de dire que ── Shiro était presque hors cadre, et qui plus est, elle avait l'air de s'espacer.
 
   
  +
“……Hey… Ho. I must be hallucinating, ain’t I?”
Maintenant, à propos de la lettre. Voici ce qu'elle disait à propos de cet événement :
 
   
  +
He saw the whirlwind of metal converging. Not the ground shaking, but the stage moving. Not the metal flying, but just gathering. The parts, the catalysts were joining and coupling and assembling. The majestic waste disposal site was rising as one. The stage itself was wakening—and standing up. That was his impression. It was confirmed by Til’s announcement to everyone watching in Hardenfell, I’ll tell you, and the thing that towered before his eyes—a thing inconceivably gargantuan.
"Récitation : Puis, le Maître a pris l'annulaire de cette unité et a juré l'amour éternel. Cette unité a accepté."
 
   
  +
«You forge ahead without shame…as you will—but I, too…will do as I will, I will!!»
Elle n'a cessé de parler de choses que Sora ne se souvenait pas d'avoir faites ──
 
   
  +
She’d led a life of shame—failing, contradicting herself, getting lost without end. Today, this moment, was what it had all been for, and for that she was proud. She trumpeted to all the world that had rejected her, just as they were taught:
"Récitation : Ici, on devient mari et femme. Rapport. Je suis convaincu que cette unité est actuellement aussi heureuse qu'elle peut l'être". 
 
   
  +
'''«Shut up!! Your stupid world can eat shit, it can!! Pft!»'''
── Sora a reçu un rapport : Il semble qu'ils soient enfin devenus mari et femme.
 
   
  +
Having asserted her freedom to rebel, the girl crumpled. The siblings embraced her and kept her from falling. Veig gaped at last.
Cependant, seul le mari, Sora... commençait enfin à comprendre ce qui se passait petit à petit.
 
   
  +
It wasn’t from finally observing the giant object towering over him. It was the girl held by the siblings in the now-empty cockpit at the top…the girl weeping tears of heartfelt joy that she was not alone—a girl beyond his knowledge, who looked down at a bird from heights beyond its knowledge…with a dazzling smile…beyond all knowledge.
Je vois. C'est comme si on montait une bande-annonce pour vous faire voir un film terrible qui n'y ressemble pas du tout.
 
   
  +
«…Uncle, did you…ever imagine…this…?»
Sora avait l'impression que cette vidéo ressemblait à quelque chose et il a finalement compris ce que c'était. C'est un type de vidéo que vous avez trouvé de temps en temps sur des sites de partage de vidéos. Des vidéos qui, pour une raison quelconque, étaient toujours publiques. Le résultat final de la vie d'un homme standard.
 
   
  +
She asked him whether this was a sight that effort and sensibility could get to—and that moment, a torrent of violence descended upon Veig’s unit…
C'est exact. Il s'agissait de vidéos contenant des informations sur des couples mariés dont Sora ne se souciait pas du fond du cœur... Des vidéos de fiançailles.
 
   
  +
== Partie 4 ==
Cela, ainsi que la lettre et la robe de mariée d'Ymirein, permet enfin de comprendre ce qui se passait.
 
   
  +
Neither Veig nor any of the Dwarves watching through all of Hardenfell had ever imagined it, most likely. However, aside from Dwarves…the three who were watching at Til’s hideout did not seem all that surprised. Their eyes still on the monitor, they spoke admiringly…
"Récitation : Père, Mère... eh bien, je n'ai pas ça mais"
 
   
  +
“…Wow… A city can walk, can it…? Oh, is that also a spirit arm?”
Mais le problème était de savoir pourquoi cela se passait ──
 
   
  +
“To be more precise, it is a spirit-arm expansion connected to her hammer, on which she engraved my one-percent Heavenly Smite.”
"Déclaration : Cette unité ── est heureuse..."
 
   
  +
“Observation: Height 9,700 meters. Length 74,200 meters. Cannon count 982. Definition: High-maneuver fortress class. Evidence of brilliance of Master. Excessive. Zero maturity. This unit loves that part of him, too… Blush.”
C'est ainsi qu'Ymireina été envahie par l'émotion en terminant sa lettre.
 
   
  +
Steph knew those siblings… She’d imagined they’d do something unimaginable. No, she’d known it. So she watched the screen with a sense of resignation, as a shadow desperately ran from the storm falling from the mountain of steel…
Le lieu était enveloppé d'un silence impénétrable, alors Sora a dû rassembler le plus de courage qu'il ait eu dans toute sa vie :
 
   
  +
== Partie 5 ==
"Hé... la cérémonie de mariage ne devrait-elle pas avoir lieu avant la réception ?... Enfin, pas que je le sache" Demanda Sora.
 
   
  +
At the venue, rain fell from the heap of scrap—torrential rain deep underground where there was no sky. Each drop sliced the wind, pierced the ground, and created a deeper depth below the bottom.
Il n'avait pas été informé qu'il était marié, ou qu'il avait une petite amie, ou qu'il avait invité à son mariage ses amis qui n'existaient pas.
 
   
  +
“What a little man you are, Veig!! You talk big, but you’re the one who’s smaaaall!!”
Ce qu'il savait, c'est ── qu'il s'agissait probablement d'une réception de mariage. Cependant, il ne savait toujours pas pourquoi cela avait commencé si soudainement, mais la réponse à cette question était
 
   
  +
It was a hailstorm of scrap that accompanied the raucous laughter.
“...... ? Confuse : la cérémonie est déjà terminée".
 
   
  +
“You called this stage our hunting grounds?! What puny thoughts—what a tiny imagination!! As would be expected from someone so small-minded as to only appreciate big boobs—ah, it’s a veritable microcosm of your life!!”
Cependant, Ymirein inclina la tête et répondit avec un regard perplexe.
 
   
  +
“…You said…we could use any machines…and do anything with the venue, didn’t you?♪”
── La vidéo était déjà passée au travers d'une arnaque au montage et était entrée dans le domaine de la contrefaçon.
 
   
  +
Towering with a sneer on top was a giant mecha of junk—of the unwanted. Of unvalued failures and rejected scrap.
Il s'agissait d'une vidéo montrant Sora et Ymirein échangeant des bagues dans un endroit que Sora n'avait jamais vu auparavant.
 
   
  +
This was the gathering place for the things that might have not been mistakes. This was their home turf, they indicated with a sneer.
Shiro n'était plus seulement presque hors cadre, elle était déjà complètement hors cadre. La vidéo était cependant complètement différente de ce dont il se souvenait.
 
   
  +
“Who’s gonna take the time to hunt their prey after they’ve already lured them in?”
"La compréhension : Cette façon de gagner est mon dernier recours. Cette unité n'était pas à la hauteur du défi de la maîtrise."
 
   
  +
Sora uproariously exposed the truth that was now assaulting Veig.
Elle a eu des regrets, mais quand même. Ymirein a secoué sa robe et s'est retournée avec ──
 
   
  +
“If you’re gonna lure in your prey, obviously you’re gonna go straight to a trap, aren’t you, you scrub?!”
"Décision : Mais avec ce coup, le maître perd. Cette unité gagne."
 
   
  +
It was a cage, a trap. The junk itself, the venue itself, the soul of a girl who had patched failure to error itself—
Un sourire et une déclaration de victoire mais ── 
 
   
  +
'''“Ladies and gentlemen—the venue itself is our machine!! How do you like that?!”'''
Cela lui avait pris trop de temps. Sora était furieuse qu'il ait été si lent à le remarquer, alors il a crié dans son esprit :
 
   
  +
'''“…We of Blank call it…the Spirit of Mother Til…♪”'''
J'ai foiré ── Je me suis embrouillé à cause de la situation incompréhensible qui se présentait à moi, alors je suis resté là avec un visage stupide, et qu'est-ce que j'ai fait !
 
   
  +
It literally looked down on Veig, nine hundred seventy times his size. Sora and Shiro cackled, back at the reins for their big counterattack.
Il est impossible que les Ex-Machinas en général, et Ymirein aussi, aient fait des choses insignifiantes, n'est-ce pas ?
 
   
  +
—Come, O ye who declare yourselves infallible, those of the righteous world. Now our patchwork heap shall speak with iron and lightning and fire to test our Mother’s spirit. We shall now question the refuse that you have shorn away and discarded in your quest to forge. We ask: On what grounds did you reject us—?!
L'épuisement de Sora n'était plus. Il essayait férocement de penser à quelque chose, mais il l'ignorait :
 
   
  +
“Personally, I’m not as into the NEXTs as the Arms Forts built by average schmucks to confront them.”
"Prémisse : Prouvez que le Maître et le Spieler sont la même personne, et les Ex-Machinas gagnent" Dit Ymirein sur un ton impassible . Et elle a continué à sourire comme elle l'a fait.
 
   
  +
In fiction, raw size is destined to be overthrown.
....... Aah...... C'est vrai.
 
   
  +
Which is how we know that reality is different!! Indeed—!!
Plus précisément, si les Ex-Machinas sont capables de réfuter la preuve de Sora, elles gagnent... mais, inversement ! Même s'ils ne l'ont pas réfuté ── si les Ex-Machinas ont donné à Sora des preuves irréfutables c'est la même chose ! C'était soi-disant impossible... Mais est-ce que ça existait vraiment ? Est-ce que la séquence vidéo de tout à l'heure avait cette preuve ! ?
 
   
  +
'''“Raw mass is the secret to defeating genius, biiitch!! We haven’t designed this bullet hell with any place to hide! You trap ’em and smash ’em with sheer numbers! There’s no better tactic!! All you gotta do is win, baby, win!!”'''
Sora frémit, et Ymirein présenta sa preuve définitive avec un petit sourire ───
 
   
  +
In reality—overkill is all the better!!
"Vérité : Le maître a choisi cette unité comme épouse. Tu as choisi de te reproduire avec moi."
 
   
  +
Seated in the cockpit, Sora and Shiro controlled the massive body and filled the screen with projectiles.
………
 
   
  +
«The fock?! How’d you get such a crazy machine?!»
────Quoi... est-ce qu'elle vient de diiiiiire !?
 
   
  +
Veig screeched as he just barely managed to demi-shift from one empty location to another.
"Rectification : La reproduction n'est possible qu'avec le Spieler. Le fait que le maître prenne cette unité comme épouse équivaut à ce qu'il admette qu'il est le Spieler. Vous vous êtes fait passer pour le Spieler par définition. Le désapprouver est impossible ── WZBW" <ref> CQFD en allemand</ref>
 
   
  +
«What kinda Dwarf has the power to run a barmy monster like that?!»
Ymirein a fini de parler, en ajoutant un seul mot à la fin. Sora était abasourdie.
 
   
  +
Between that and the Heavenly Strike, Veig was sure now there were some spirits involved far outside the regulations. He raged at their perceived violation of the rules.
"Réfutation : ── Je vous tiens"
 
   
  +
……Ha. His opponents laughed in unison. They knew it: Dwarves were the perfect negative examples. After all, they were just half-right. Just as he guessed that the stage itself was their machine, but that wasn’t even close to enough. On Sora’s lap sat Shiro—and on her lap sat a girl whose face was scrunched in pain, but who still sneered with fearless irony—
C'est... exactement ça.
 
   
  +
“Chieftain… You ask that now? I couldn’t even start up our first machine without boosting, I couldn’t.”
Si Sora a choisi Ymirein comme épouse, c'est comme si elle l'avait elle-même admis. Démentir cela est impossible !
 
   
  +
It seemed he had still overlooked the trick in Shiro’s arms. Yes, it was the murmuring of Til, the real trick, most impossible of all—
── Pourquoi ai-je négligé une telle chose ? Non, je sais ! C'est parce que ── !!!!
 
   
  +
“To begin with…I can’t even use magic without boosting, I can’t.”
………… Quand est-ce que j'ai choisi Ymirein comme épouse ?
 
   
  +
«—Huhhh?!»
Attendez une minute... avant ça, est-ce que j'ai déjà eu une petite amie ?
 
   
  +
—that made Veig cry out in long-delayed recognition. Sora chuckled. Yes, a Dwarf so great as Veig probably couldn’t have imagined such a trick. Til, by nature, couldn’t even use magic, much less operate a supermassive spirit arm. For Til—
Bien sûr que j'ai négligé ça.
 
   
  +
'''—WAS AS SMOOTH AS DOLPHIN—!!!'''
"Sentiment : Cette unité aurait pu gagner à tout moment."
 
   
  +
Dwarves used catalysts because of the spiritual overload caused by their mithril—to synchronize externally. But Til didn’t have that mithril!! She wasn’t subject to such overload, or even load for that matter!! That was why she used boosting… Yes…the hidden truth that astonished Jibril when Til used her shift. Til couldn’t use magic without boosting. Conversely, that meant she could if she used boosting…
Cependant, quand Ymirein a continué avec une confiance totale, Sora a commencé à douter de ses propres souvenirs.
 
   
  +
…It meant she could use boosting. For example: She could chain boost to boost on the chain reaction of explosions of the huge number of demi-shift anchors they’d planted, funnel the spirits into her hammer on which she’d engraved a Rite of Heavenly Smiting, and synchronize it into her body! With the vast amount of spirits thus summoned under her control, she could operate this leviathan assemblage of parts, this scrap on the stage on which she’d engraved seal rites…!!
"Analyse : La demande du maître était de débloquer nos mécanismes de reproduction pour que nous puissions nous reproduire par nous-mêmes. Il n'a pas précisé avec qui nous allions nous reproduire. Par conséquent, le Maître ne veut pas 'choisir une seule unité et faire des bébés avec elle(, il souhaite faire des bébés avec chaque unité. Comme on l'attend de Maître".
 
   
  +
… Yes, if a normal Dwarf tried this, they’d blow right up. It would be impossible and meaningless. Just as Til said, it would be as perverse an idea as building an underwater breathing apparatus for a fish. But for such an abnormal dwarf, it was both possible and essential. For Til—
── Eh ?... Non, elle a tort... elle a raison... ?
 
   
  +
'''—WAS AS SMOOTH AS DOLPHIN—!!!'''
"Admiration : Désir sexuel infini. Curiosité sexuelle insatiable. J'aime aussi ces qualités de Maître."
 
Sora voulait confirmer ses souvenirs avec Shiro, mais peut-être n'a-t-elle toujours pas récupéré du choc ? Comme sa petite sœur était encore pétrifiée, Sora ne pouvait pas décider s'il s'agissait d'un malentendu, alors Ymirein a poursuivi son explication :
 
   
  +
«Wha—? Wait, whoa— Niecey, don’t tell me yours still hasn’t growwwn?!»
"Excuses : Cette unité devait faire de son mieux pour prouver qu'elle était digne d'être la femme du Maître, sinon je devrais accepter vos amants . Mais cette unité n'a pas réussi à passer ce test. Je suis désolée. Cependant, cette unité fera l'effort de 12 unités. Je vais faire de mon mieux" Dit soudain Ymirein en baissant la tête. En haut de la scène. Devant le public.
 
   
  +
“Heh…heh-heh, Ch-Chieftain…I’d like to see you burn in hell! I would…”
"Déclaration : Les Ex-Machinas ont gagné ; il est donc temps de nous récompenser : 'Vous allez immédiatement reproduire avec l'unité qui l'a prouvé'. Le jeu de la robe de mariée est plus gratifiant dans la salle d'attente avant le mariage. Cependant, je veux revivre notre première ren──"
 
   
  +
Listening to their exchange, Sora, to be honest, was fairly sure by now this was not the case. But he still insisted: they had to be talking about beards!! So anyway—!
"Attendez, attendez, attendez !? A- au moins laissez-moi confirmer mes souvenirs ?!"
 
   
  +
“Heh, this is the difference in natural gifts… Bow before the absolute wall you cannot overcome, Veig!!”
Ymirein était sur Sora, lui disant de passer leur première nuit ensemble à ce moment-là et là, alors Sora a finalement crié en signe de protestation.
 
   
  +
«Fock!! How can a Dwarf’s body endure that shite? You wanna kill my fockin’ niece?!»
"Contre-argument : Le maître a exigé sept mille enfants.<ref> C'est un jeux de mot sur les kanjis. Elle l'appelle "子主人様" au lieu de ご主人様. Ils ont presque le même son mais le premier a le kanji pour enfant là-dedans pour plaisanter, pour laisser entendre que selon Ymirein, il veut vraiment des enfants.</ref> Il s'agit d'une affaire urgente. Mes vêtements et ma façon de me déshabiller sont conformes à votre pref──"
 
   
  +
The transmission to Sora roared full of naked rage. Understandable. One percent of Jibril’s power—the power to run a supermassive machine like that—was as reckless as pouring rocket fuel into an automobile. Therefore…
"Je n'ai pas bien dit ça !? S'il y a une chose dont je suis sûr, c'est que je n'ai jamais dit ça !!"
 
   
  +
“…Didn’t you say no mercy? A man’s word isn’t worth much these days, huh?”
Faisons la plus grande supposition de l'univers et disons que Sora a perdu ses souvenirs. Même à ce moment-là, Sora était absolument certaine qu'il n'y avait aucune chance qu'il exige une telle somme, alors il a pris la main de Shiro et s'est enfui.
 
   
  +
«—!!»
[[File:NGNL V09 0015.jpg|thumb]]
 
   
  +
…Sora saw that Veig was thinking of taking a bullet and losing the game for Til’s sake, and Sora stopped him, making a face. If Til died, it would probably spell death for Sora and Shiro, who were holding her, too. Til was barely conscious, but still she held firm to her hammer and smiled.
── Sora avait refusé.
 
   
  +
—Veig meant to lose intentionally.
En d'autres termes, il n'y avait pas de pouvoir contraignant, alors Sora a mis une main sur sa poitrine et s'est calmée. Comme prévu, il n'a toujours pas perdu la partie ! Comme prévu, ses souvenirs n'étaient pas faux !
 
   
  +
This man didn’t seem to understand what a humiliation that would be—!!
"Hé, Einzig ! Qu'est-ce que c'est que ça ! Cette fille fabrique ses propres souvenirs, n'est-ce pas ? !"
 
   
  +
“To hell with your patronizing sympathy!! This is a trap—there’s no place for you to hide and no room for you to choose!!”
Sora a sauté dans les coulisses à vitesse maximale, presque comme s'il avait simplement trébuché, et l'a dit avec confiance.
 
   
  +
Sora’s howl what seemed like a signal to that which sat somewhere in the supermassive machine behind the giant cannon that opened its mouth with a roar: another machine. Sora and the operator inside the additional cockpit announced savagely:
Jusqu'à présent, Sora avait eu d'innombrables fois l'impression que quelque chose n'allait pas chez Ymirein. Par exemple, elle n'a pas essayé de séduire Sora, ou elle a simplement agi comme un spectateur neutre. Sora a finalement fait le lien entre elles. En bref, seule Ymirein était ──
 
   
  +
“There’s only one future: Til’s complete victory!!”
“... Vérifier les souvenirs. Il semble que mon Spieler bien-aimé soit déjà marié dans la mémoire de l'unité concernée" L'air très désolé, Einzig a confirmé la théorie de Sora.
 
   
  +
«Whyyy, it’s time for the showwwdowwwn.♥»
Qu'Ymirein, et seulement Ymirein, avait pensé d'une autre planète, d'une autre dimension, même pendant tout ce temps. Sora aurait dû le remarquer... Quand ils étaient à Miyashiro, Ymirein n'a pas demandé avec qui il allait coucher. Elle lui a posé des questions sur cette nuit-là comme si c'était la routine. Ce qu'elle a vraiment demandé, c'est ── 'quand allons-nous coucher ensemble ?' ── !!
 
   
  +
That moment, the light of the Holy Forge flashed from the barrel, and suddenly a metal glob blocked the opening. Connected to the muzzle, the object sparkled—and this time, Veig froze, mech and all. It was another legacy of the past that he could not mistake.
Non ! Même quand ils ont extrait le fap matériel de Sora de sa tablette ! Ymirein avait dit : "Je me consacrerai à devenir l'épouse idéale du Maître. Dans les deux cas, Ymirein a parlé comme si elle était déjà la "femme" de Sora ── !!
 
   
  +
“Can you dodge a bomb? If you know a way, as a gamer, I’d very much like to know!”
"... Quand. Depuis quand !! Depuis quand cette histoire de femme a-t-elle commencé ? !" Cria Sora, et peut-être que la robe de mariée gênait, mais Ymirein était un peu en retard. Elle avait suivi Sora sans l'enlever, mais elle a juste incliné sa tête sur le côté avec curiosité.
 
   
  +
A bomb indeed, leaving no place to hide. A bomb called…yes, that’s right:
"Réponse : ... Quand le maître a appelé cette unité avec un nom d'animal de compagnie."
 
   
  +
…The E-bomb…
"Ah, je vois ! Mais Alt Ymir Cluster Eine et Ec001Bf9Ö48a2 sont bien trop longs, non ?!
 
   
  +
== Partie 6 ==
"... N-Nii... tu t'en en souviens bien... n'est-ce pas ? !"
 
   
  +
In the cockpit behind the blazing E-bomb was Fiel, smiling.
"Enquête : Nom de l'animal. Nom qu'une personne utilise pour montrer son amour ou son affection à quelqu'un. Cela signifie que le maître aime cette unité." <ref>愛称=nom de l'animal. 愛=amour, 称=nom. C'est pourquoi Ymirein résume que c'est le nom que l'on donne à celui que l'on aime. </ref>
 
   
  +
“Why, you’ll note that we’ve followed the rules to a T. And in a most sustainable way, if I might add.♥”
Ymirein a agi comme si elle n'avait pas entendu l'échange de Sora et Shiro. Mais elle a quand même rapproché son visage de celui de Sora et a répondu à sa question ── depuis quand ?
 
   
  +
No magic other than seal rites. You lost if your core broke. And the players here were everyone…
"Décision : Cette unité aime aussi le Maître. Cela signifie que nous sommes déjà mari et femme par définition. Un couple. Un duo."
 
   
  +
“Anyone can very well recycle the unit we lost in, caaan’t theyyy?♥”
C'est ce qu'elle lui a dit en rapprochant encore son visage ── ils se regardaient dans les yeux au fur et à mesure que leurs lèvres se rapprochaient.
 
   
  +
True, Til could connect and use Fiel’s unit. Also:
……
 
   
  +
“Incluuuding the seal of protection of that boorish fire, and incluuuding the seal rites on the unit.♪”
………… AND IIIIIIII ── <ref>[https://www.youtube.com/watch?v=3JWTaaS7LdU&feature=youtu.be&t=189 I Will Always Love You] </ref>
 
   
  +
Fiel had in mind the seventh player, and their fifth trump card.
"Nous ne le sommes pas ?! Cela signifie-t-il que vous aviez l'impression qu'il s'agissait d'un amour mutuel depuis le tout début ?"
 
   
  +
They hadn’t bothered with any seal rites for the specs, but they had bothered with seal rites.
Comme s'il y avait eu une rayure sur le disque, Sora a fait un pas en arrière et a crié ── Qu'est-ce que c'est que ça ? ! Elle est effrayante !
 
   
  +
They had implemented an eighty-four-fold rite using the seal of protection of an Old Deus. And they’d used the Holy Forge, the power of Ocain, to enable shifting.
Sora a finalement compris les pensées de son harceleur yandere, et cela l'a effrayé, cependant :
 
   
  +
Til had subsumed Fiel’s unit and commandeered it under the protection of Ocain. And there was no rule that Til couldn’t use that thing shifted from her hideout!! Chlammy asked suspiciously of the merry Fiel, who occupied the same cockpit:
"Contre-argument : Impression ? ... Négatif. C'est la simple vérité."
 
   
  +
“…Fi, I’ve been wondering: Whose idea was it to use the seal of Ocain’s protection?”
"... Vous... Je vous ordonne d'effectuer un contrôle de cohérence de la mémoire avec le Cluster."
 
   
  +
She’d heard of the “rites of spirit-breaking” or whatever that they’d used in the War, such as Áka Si Anse—spells that used seal rites to call upon the protection of Kainas, creator of the Elves. But it was said they were no longer usable after the Ten Covenants. In that case, this thing Fiel produced must have been newly compiled, after the War.
Comme pour donner le coup de grâce, Einzig a donné un ordre au robot yandere qui s'approchait encore.
 
   
  +
…Who would have implemented a seal rite to call upon Ocain, of all gods? For that matter, even having grown up in Elven Gard, Chlammy had never heard of a spell that could un-quasi-shift such a large mass.
"Déni : Je n'en vois pas la nécessité. Je ne partagerai pas mes souvenirs du maître ──"
 
   
  +
“Mmm, I don’t know, myself. It’s been the Nirvalens’ ace in the hole for generations.”
"Il y a eu un vote. 12 unités approuvent. Unité, je vous ordonne d'exécuter un contrôle de mémoire immédiatement."
 
   
  +
Fiel tilted her head. Yes, and they’d said this…
────
 
   
  +
“They said trump cards are trump cards because you don’t reveal them until the showdown.”
Elle semblait insatisfaite, mais puisque le Cluster avait voté, peut-être n'avait-elle pas le choix ? Quelques secondes passèrent.
 
   
  +
Howeverrr… She gave Chlammy her greatest smile as she continued.
Ymirein soupira une fois et secoua la tête, l'air troublé.
 
   
  +
“Why, my ultimate trump card is you, Chlammy.♪”
"Rapport : Dégâts de mémoire confirmés sur toutes les unités sauf celle-ci. Tout le monde est anormal. Étrange. Bizarre."
 
   
  +
Fiel had gone to such lengths as to reveal her family’s secret. She smiled at her best friend: They had lost—and that therefore was the victory planned. Chlammy beamed and reflexively looked away, embarrassed.
Tout le monde est fou sauf moi. Elle parlait sans aucun doute comme une folle.
 
   
  +
“If you say we can’t win…why, then we can’t win.”
Sora et Shiro, Jibril, Steph, et à la fin, toutes les autres Ex-Machinas se sont tournées pour regarder Ymirein avec des yeux à demi fermés, mais elle a juste secoué la tête et souri.
 
   
  +
Yes…from the moment Chlammy had concluded that they couldn’t win…
"... Hypothèse : La probabilité est nulle. Cependant, supposons que le contraire soit vrai. Simplement comme une étude de cas
 
de cette hypothèse ──"
 
   
  +
…Fiel had resigned from this game…
Ahaha, il n'y a pas moyen. Hahaha, ça ne peut pas être ── qu'elle faisait une telle tête.
 
   
  +
So, they had requested of Sora and Shiro a friendly token of appreciation for their friendly cooperation. It was a condition of the deal, in other words: No matter who won—
Elle faisait des gestes bien trop humains. Elle faisait un sourire raide, et on pouvait presque voir la sueur couler sur ses joues.
 
   
  +
—Veig must be commanded to bear shame for the rest of his life…
La fille-machine a posé des questions sur son hypothèse comme si elle s'interrogeait sur la possibilité que la planète ait une forme triangulaire :
 
   
  +
“Whyyy, it doesn’t matter what you do as long as you win!! Our objective is to convict that thing, the offender! In which caaase, it doesn’t maaatter who uses whose power to win. As long as the crook gets his just deserts, we have wooon!!”
“... Théorie farfelu : Uhm... Peut-être que Maître et moi ── ne sommes pas... mariés ?"
 
   
  +
Fiel’s bright demeanor made Chlammy chuckle.
"Nous ne le sommes pas" Répondit Sora immédiatement. En d'autres termes, la fille-machine n'avait pas d'autre choix que de conclure que la planète est un triangle.
 
   
  +
“…Well, we do have to regret a little we didn’t make good on our chance to win directly.”
Le grand nombre d'erreurs l'a-t-il étourdie ? En tout cas, elle continuait à poser des questions même en se balançant sur ses pieds :
 
   
  +
“But we must count ourselves blessed to have been able to pummel you a bit.♪ After allll—”
“... Confirmation : ... Nous envisageons de le faire."
 
   
  +
“Yes. We are really perfect outsiders to this matter. We’re not even friends, you know?”
"Je n'en ai pas l'intention non plus."
 
   
  +
As they snidely echoed Veig’s remarks, Chlammy had a thought.
"Vérification : Nous prévoyons de construire une famille chaleureuse, heureuse et idéale".
 
   
  +
—They could win an unwinnable match through someone else’s power. Then how might they answer an unanswerable question?
"Je n'ai pas l'intention de le faire non plus. Je ne me souviens pas non plus d'être devenu ton amant, et je n'ai pas non plus l'intention de le devenir, d'accord ?
 
   
  +
“We’ll make others answer for us… In other words, as usual, we win through sophistry.”
Avec cela, c'est finalement arrivé ── comme si l'existence de Dieu était réfutée devant un croyant pieux. Même si elle était une machine, le visage d'Ymirein était plein de désespoir lorsqu'elle a posé sa dernière question :
 
   
  +
—Having had their past questioned: Have you paid your tab?
“......... Hypothèse : ── Cette unité a juste... été mal comprise pendant tout ce temps ?"
 
   
  +
—They answered with their future: I will when I can…
"....... oui......."
 
   
  +
……
"C'est comme le dit mon maître ♥"
 
   
  +
“…And so the puppet continued building the sky… The sky only they still could not see…”
"Uhm ~ ... il a raison, vous savez ?"
 
   
  +
In the cramped cockpit, Chlammy smiled subtly as she gazed upon the sky before her. They’d opened it for her, for Fi, for Jibril, the Werebeasts, the Old Deus, and Ex Machina… And now…
"... aah... eh bien... c'est comme ça... soupir..."
 
   
  +
“They’re opening up Til’s sky… Going on until they find their own…”
L'expression complexe de Sora, le ricanement de Jibril, la sympathie de Steph et la colère de Shiro étaient ses réponses.
 
   
  +
== Partie 7 ==
…………
 
   
  +
At last, brilliant, blinding light.
"Choix : je refuse de le reconnaître. Donc, c'est bon dans les deux cas. C'est l'unité qui gagne. Le résultat final est le même. ”
 
   
  +
Til had gathered things from outside—welded them, forged them, patched them together in one wrong way after another. Now her fire melted them all together, and cast them as ingenuity, which she used to reach the sky.
Quelques secondes ont passé, et Ymirein a utilisé la même réplique qu'avant en se dirigeant vers la scène mais :
 
   
  +
“…Uncle…have I…kept…my promise…?”
"Einzig à toutes les unités. Effacement automatique de la mémoire dans l'unité concernée détectée. Téléchargement immédiat d'une sauvegarde".
 
   
  +
The spirits raged, and her body ached as if it was about to break.
"── Jawohl"
 
   
  +
“Have I…reached a sky…that no one has seen before?!”
Ymirein souhaitait oublier ce qui s'était passé, mais Einzig et les Ex-Machinas lui ont refusé ──, cependant :
 
   
  +
The heat threatened to burn out her spirit corridor junction nerves. But alas, Til smiled regardless…
"Attendez ! Plus important encore ! Whoa, la 'jauge d'excitation' est mauvaise ! !
 
   
  +
“…Do you…want…to know…what it’s…like…?!”
"... N-Nii... ! Nous devons... commencer la prochaine chanson... !!"
 
   
  +
By now, only one thing entered her muddied consciousness: the distant sky Til was sure she’d never imagined, and that no one else ever had—the feeling of floating in a deep, black sky, Veig too far behind to see, uncertain of whether he could hear the voice she wrung out, or even whether it was coming out at all—
Sora et Shiro ont crié lorsqu'ils ont entendu le rugissement de colère du public et ont remarqué que la 'jauge d'excitation' diminuait rapidement.
 
   
  +
Still, she’d fulfill the promise of that distant day. She’d vowed that she would surpass him—and promised something to the bird of that day. She spelled out the wish she’d held in her heart, that her words, her smile would reach their destination.
C'était tout naturel ── Une belle fille qui ressemblait littéralement à une poupée était apparue sur scène en robe de mariée. Elle avait complètement hypnotisé le public et puis ── elle a déclaré qu'elle était déjà mariée.
 
   
  +
'''“You piece of shit, you’ll never understand, you won’t!! Serves you right, it does!! Pft!”'''
De plus, elle leur a tout de suite dit que tout ce spectacle en direct était une farce faite au nom de l'infidélité de son mari. Et ils étaient même sur le point de le faire sur scène, mais à la fin, Sora a simplement refusé et s'est enfuie ── Ils ne criaient pas parce qu'ils s'ennuyaient. Si leurs positions étaient inversées, Sora serait aussi assez en colère pour faire une ou deux émeutes !
 
   
  +
«Niecey!! You got to get back at me, huh?! Ain’t ya imitatin’ me?!»
"H-Horou ! Dépêche-toi de remonter sur scène ! Tu commence au premier couplet !"
 
   
  +
Veig’s transmission came through at trace volume. Til did hear it, though, and she closed her eyes and grinned.
Même si c'était juste une seconde plus tôt, ils devaient commencer la chanson suivante dès que possible et exciter le public, sinon la jauge serait vide.
 
   
  +
…Please. I’m about to fall under the delusion that I have become a bird, I do. But I know…that it’s just an illusion, I do. By tomorrow, perhaps even by one second in the future, I’ll be made to know
Sora et Shiro ont paniqué et ont envoyé Horou. Quand Ymirein a vu qu'elle :
 
   
  +
Very well then…!! Making mistakes is my only specialty—!!
"Rapport : Comme je l'avais calculé. C'était mon intention dès le début. C'était dû à mes calculs... avancés... *hic*"
 
   
  +
—Assuming I can… Assuming that nothing’s impossible! I’ll fail again, and build up my mountain of mistakes, I will!!
Ymirein a essayé de corriger sa posture et son expression faciale... mais elle a échoué.
 
   
  +
She’d lose her way, she’d get confused, she’d blunder—and every time, she’d cry and wail and gnash her teeth in vexation! Til would take the long way around like a perfect fool, getting lost repeatedly, pathetically drenched in tears and shame. She might never even know if it had meaning. But there was a sight that could only be seen by taking that foolish path.
"Cri : Cette unité a été jetée. J'ai le coeur complètement brisé. Demande d'autorisation d'autodestruction ── Refusée. Pourquoi..."
 
   
  +
It could never be seen by those born with natural talent…by the birds that didn’t build airplanes.
Cependant, même dans l'état actuel d'Ymirein, Einzig a calmement fait un petit sourire et a murmuré :
 
   
  +
It could never be seen by the birds that had never felt that obsession: I want to fly anyway. There was such an entertaining sight to see, to be found in a place no one imagined.
"Il est impensable que tu t'autodétruises... après tout, avec cela, tu as créé une chance pour nous de gagner. ”
 
   
  +
…I’m ready to make as many mistakes as it takes. I can say that now, I can…
=== Partie 4 ===
 
   
  +
And so, while Til went limp in Shiro’s arms—
Et c'est ainsi que la 12ème partie a commencé. Après être arrivé jusqu'ici, le jeu progressait enfin selon les calculs des Ex-Machinas.
 
   
  +
“…Well, bet this is news to you smart folks. Here’s the common knowledge of the weak. Listen with gratitude, yeah?!”
Tout d'abord, comme Sora et Shiro perdraient si la jauge était épuisée, ils ont donné la priorité au remplissage de la 'jauge d'excitation'.
 
   
  +
—Sora howled at the shell of the E-bomb, which glowed like a star to announce it was ready for blast-off.
Par conséquent, immédiatement après l'ouverture des rideaux, ils ont frappé un 'coup de production' ── leur coup d'ouverture devait être mauvais .
 
   
  +
“…Generally speaking, things in the world don’t go the way you imagine…”
Un mauvais coup d'ouverture. Si ce n'était qu'un seul, cela ne leur poserait pas de problème... cependant.
 
   
  +
Just as they had sailed for India and mistakenly arrived in the New World; as they had tried to prove everything with mathematics and mistakenly refuted their mathematics; as they had built rockets to reach the moon and mistakenly dropped them on Earth…
Des lumières éblouissantes dansaient sur la scène et l'acoustique les complétait avec divers effets. Leur 'coup de production' a fait monter la 'jauge d'excitation'. Elle augmentait, mais──
 
   
  +
…As far as humans were concerned, perfection was a waste of time. They’d mess it up anyway. To seek mere perfection wasn’t going to do it. Therefore—!!
"Whaaaa !? Même avec ça, elle n'est encore qu'à moitié pleine !? Pas question !?" Cria Sora. C'est exactement ce qu'il a dit ── l'augmentation était faible, mais le rythme auquel elle a diminué était élevé. C'était tout à fait naturel. Sora l'avait compris mieux que quiconque :
 
   
  +
“Your thinking is too damn small!! If you want to fly, you’re not gonna have a chance unless you have the guts to go past the damn moon and crash into Mars by mistake!!”
"Vous êtes jaloux ? Je comprends vraiment ce que vous ressentez ! Mais je vous en prie, ressaisissez-vous !!" Mendiait presque Sora.
 
   
  +
Well…yes…?
Même les Ex-Machinas pouvaient deviner qu'il ne serait pas facile d'exciter une fois de plus le public apathique.
 
   
  +
“Even if you get up and down backward, you might be able to go through the planet to the sky at the other side, right?♪”
Un ou deux 'coup de production' ne seraient inévitablement que des gouttes d'eau dans le seau ──
 
   
  +
You might end up with a result better than perfect, right?
"... N-Nii... laissez-moi le prochain... 'coup de production'..."
 
   
  +
«…You fockin’ with me? Shit—»
Sora et Shiro ont continué à faire des gestes déconcertants, mais c'est exactement ce que Shiro a dit. Ils n'avaient pas d'autre choix que de faire un barrage de mauvais mouvements. Trois coups, quatre coups...
 
   
  +
A man born with natural talent… A bird that flew by sensibility alone…transmitted back with a sense of awe at the unknown he’d never had before—or not in a long time at least.
"Hey ~ on est désespérés ici ! ! Ton visage m'énerve sérieusement ~ !!"
 
   
  +
Indeed…they couldn’t use the E-bomb. So he didn’t know what it was they were on the verge of launching. He didn’t know what it was to accomplish. He didn’t even know a thing about the heights where his niece floated now.
"Hm... ? Mais le défi amoureux de mon bien-aimé Spieler doit être relevé avec la pleine puissance de toutes les unités, moi y compris."
 
   
  +
But even so! There was one thing he was sure about. He howled with a longing he’d never felt.
"Ce que j'essaie de vous dire, c'est que votre look d'homo pétillant est agaçant ! Vous ne pouvez pas jouer normalement ! ?
 
   
  +
«So you’re saying you don’t know what the hell will happen. You’re bloody daft, aren’t ya?!»
"... N-Nii... t-tu... dois te concentrer ──"
 
   
  +
If it might be the case that Til couldn’t take it—!! That instant, Veig’s unit appeared to get blown away and then vanished from sight. One soul raced forth through the air, with maneuvers uncapturable by Sora’s eyes, or by the venue’s cameras. It left no trace; the unit broken down, it raced past its limits, riding the force of a fist.
Contrairement à Sora et Shiro, qui n'ont pas eu d'autre choix que d'en faire huit, les Ex-Machinas n'ont pas eu besoin de faire des 'coups de production'. Ils ont simplement profité sans passion des mauvais coups de la paire.
 
   
  +
—I’ll overcome even that—
Maintenant que le jeu n'est plus un jeu de mauvais coups, les Ex-Machinas firent ce qu'elles savaint faire le mieux : faire les meilleurs coups possibles. Et tout en maintenant leur supériorité, les Ex-Machinas attendaient juste une chance. Une seule chance. La meilleure chance des Ex-Machinas. Mais pour Sora et Shiro, ce serait un moment fatal et catastrophique.
 
   
  +
Detecting the single strike to end it, Sora smirked and answered inwardly.
── Un seul 'coup de production' des Ex-Machinas. Avec cela, tout serait décidé.
 
   
  +
—Yeah. That’s right! That’s how we live, as fools incapable of anything but straying and failing and erring. Bet it’s a breath of fresh air for smarty-pants jerks like you who live with all trial and no error, huh?
"Au nom de toutes les unités, permettez-moi d'exprimer notre gratitude. Grâce à vos illusions, il semble que nous pourrons relever ce défi amoureux."
 
   
  +
What’s gonna happen? How the hell would I know?!
"Ordre : Taisez-vous. Autodestruction. Demande d'autorisation de fuite ── Refusé... Supplication : ... Hilfe."
 
   
  +
“That’s why you gotta test that shit! That’s what we idiots call science!”
Toutes les unités ont exprimé leurs remerciements, mais Ymirein les a simplement rejetés car elle avait encore le cœur brisé. Elle a même refusé de synchroniser ses pensées avec celles des autres. Elle était juste accroupie dans un coin de la pièce, ignorant à moitié tout ce qui se passait autour d'elle.
 
   
  +
Sora sneered and activated the contents of the E-bomb in the muzzle, and a moment later Veig unleashed one soulful strike that pierced the shell.
Cependant, en échange de son sacrifice, les Ex-Machinas avaient maintenant une chance rare. Avec Sora et Shiro jouant à un désavantage complet, les Ex-Machinas n'avaient plus qu'à attendre.
 
   
  +
== Partie 8 ==
Ironiquement, c'est lorsque la douzième chanson a atteint son 'point culminant' que ──
 
   
  +
It was a full-on collision of Veig’s and Til’s souls, entangling, stirring, radiating white. No one could tell whose soul it was anymore. Everything raced through the catalysts and through the minds of all present…
── leur chance est arrivée.
 
   
  +
……
"Mon Spieler bien-aimé. Relever le défi de ton amour a été un honneur" Dit Einzig en portant sa pièce vers la place brillante. 
 
   
  +
…The man had been born with outstanding sensibilities. Everyone knew him to be a genius. He too knew this, not as a matter of presumption or conceit, but as a proud matter of fact. He swung his hammer without guile, yet with ferocity. To create a work that was better—no, the best. An unprecedented masterpiece. A divine revelation!! He would enter that
C'était la chance que toutes les Ex-Machinas, à l'exception d'Ymirein qui n'était encore qu'à moitié là, attendaient. Sora et Shiro n'ont pas pu s'en remettre. Cette place remplissait toutes les conditions.
 
   
  +
realm only one before in the history of Dwarf, his ancestor, had laid eyes on. His eyes reflected the back of that genius who had laid his fingers on creation—the alteration of concepts. He would reach that extreme none had approached in six thousand years. The man who kept piling up successes was the second coming of that sublimity. Everyone was certain he would be the next chieftain. Amidst all this, the man was hurling invective at a strange kid who was following him around:
"Grâce à cela, nous avons enfin obtenu le 'prix supplémentaire' : les nus de mon Spieler bien-aimé."
 
   
  +
“Hey… Get lost already, would ya, fockin’ brat?! You’re gettin’ in the way of my work!!”
C'est ainsi que le ' coups de production' d'Einzig a été déployé. Il s'agit simplement de ──
 
   
  +
“I’m not getting in the way, I’m not. I’m seducing my future husband, I am.”
── tout faire basculer dans le noir.
 
   
  +
The one contradicting him as if it was nothing was, at the time, a little girl. The one who called herself his future wife.
C'était exactement la même chose que leur premier 'coups de production'... une 'production' qui a volé toutes les lumières et tous les sons, une 'production' qui a arrêté la production.
 
   
  +
“If you think I’m getting in your way, that just proves you have feelings for me, doesn’t it, Uncle? Doesn’t it?!”
Au milieu de ce silence, le seul son était l'agitation de la foule.
 
   
  +
“Niecey, you’re gonna stand there winkin’ and blowin’ kisses at me like some bloody fool? I’ve feelings, harsh feelings!”
Au milieu de cette obscurité, la seule lumière était le tableau. Elle illuminait légèrement les visages de Sora et Shiro, et :
 
   
  +
She was the precocious daughter of one of his older stepsisters, and she’d taken an inexplicable shine to him.
"Ensuite, il y a le 'prix spécial'... Nous sommes censés essayer de réfuter votre preuve que vous n'êtes pas le Spieler" Demandait malencontreusement Einzig, alors qu'il ── non, tous les Ex-Machinas venaient de déclarer leur victoire.
 
   
  +
“I ain’t got no interest in some kid who ain’t even got any hair grown in yet—can’t bear to look at ya. Piss off,” he commanded.
"Je vois... Nous devons faire un 'coup de production' pour que les choses reviennent à la normale, sinon le spectacle en direct va échouer et nous allons perdre".
 
   
  +
The child shuddered at the man’s sharp one-eyed glare.
"... Mais... si nous répondons par... un 'coup de production' de notre part... nous perdrons aux échecs... à coup sûr ..."
 
   
  +
That was that. Everyone kept their distance from him. His eye had the gift of ending the conversation. Even children always grasped the point that he lived in a different world…until then…
"Hmm. Si Shiro dit qu'elle est certaine, alors c'est certain. Il n'y a aucun moyen de renverser la situation. Ce serait... échec et mat".
 
   
  +
“H-how do you know that I’m smooth?! Have you seen it?!”
Sora et Shiro marmonnèrent, et quand les Ex-Machinas les entendit, ils pensèrent : Mais bien sûr. Ils avaient fait des calculs de Rayo(3↑↑3)=Rayo(7625597484987)<Rayo(10 100 ) après tout. <ref> Pour tous les étudiants qui ne sont pas des mathématiciens, Rayo(3↑↑3)=Rayo(7625597484987) est un nombre réel. Un nombre exagérément grand. Avez-vous entendu parler du numéro de Graham ou de TREE(3) ? Rien de comparable. Mais comme le dit l'auteur, il est toujours inférieur à Rayo(10 100),[https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_de_Rayo le numéro original de Rayo] qui a donné naissance à la fonction Rayo.</ref>
 
   
  +
But this child shuddered because she suspected he had looked at her naked. Incidentally, this was the fifth time this exchange had occurred. In other words—
En utilisant tous leurs calculs, les Ex-Machinas ont dérivés un seul coup qui correspondait à leurs paramètres, un coup qui remplissait parfaitement toutes les conditions.
 
   
  +
“You peeped on me?! You licked me all over with your eyes, how can I get married now, you should take responsibility, and then I’ll be the wife of the chieftain, what a way to marry up, it is! Come, come, come, Mr. Sir? If you’ll marry me, I can show you my body aaany—”
Il reste 24,2 secondes sur le douzième morceau.
 
   
  +
“I can see from your face you ain’t got no beard, all right?! Don’t blush. Why are ya strippin’?!”
Même les Ex-Machinas n'ont pas pu déterminer l'emplacement précis et le nombre de carrés brillants que Sora et Shiro auraient. Cependant, en suivant les tendances qu'ils avaient analysées pour 12 parties, le nombre de carrés qu'ils auraient est ── 3 en moyenne, avec une médiane de 2.
 
   
  +
“Ah!! No, I don’t want to be the wife of some pervert who lusts after children, I don’t!!”
La fin de la partie. Les coups possibles sont extrêmement limités et, de plus, Sora et Shiro étaient très désavantagés, un 'coup de production' serait suicidaire...
 
   
  +
“Listen to me, will ya?! Wait, didn’t you just say you were seducing me? What do you want?!”
Même si Sora et Shiro étaient les plus forts, puisque la façon dont les pièces se déplacent est une règle immuable, leur perte est déjà gravée dans le marbre. Même Shiro avait dit qu'ils perdraient à coup sûr ──
 
   
  +
No matter how he tried to get rid of her, she kept coming. The man clutched his head.
"Si nous réussissons un 'coup de production', nous perdons le jeu parce que nous perdons pour la septième fois, mais si nous ne le faisons pas, nous perdons le jeu parce que le spectacle échouerait ... Encore une double contrainte, hein ?" Quand ils ont entendu la récapitulation de Sora, non seulement Einzig, tous les Ex-Machinas ont pensé :
 
   
  +
—The hell’s with this fockin’ brat? His niece had a strange way with words. But more than anything, it was his own sense of discomfort that confused him. Never having experienced failure or discouragement, the feeling was altogether unfamiliar to him. It would be a while before he realized it was his first experience of anger.
── Une bonne chose que nous ayons reçu un handicap aussi écrasant...
 
   
  +
“…Listen, Niecey. I’m a fockin’ genius. And that makes me a bloody fine man. You followin’ me?”
Il est incroyablement fort ── Le Spieler est même proche d'être le plus fort, alors il nous a testés pour voir si nous étions dignes de lui. Son test a été dur, mais nous l'avons surmonté. Cependant ── personne n'a encore réfuté ses preuves, nous n'avons toujours pas décidé avec qui il fera des bébés.
 
   
  +
“Ah! S-so you mean, when I marry you, I’ll be a fine woman?!”
Sora est... sans aucun doute le Spieler. Mais une preuve parfaite de cela est également impossible.
 
   
  +
“Argh, that ain’t it at all. This is the problem. You ain’t good for me, is what I’m sayin’.”
Cependant, les Ex-Machinas ont tout de même essayé sans y penser parce qu'ils étaient... "effrayée".
 
   
  +
Back then, he had concluded thus:
La raison pour laquelle ils ont accepté un jeu où ils perdraient leurs sentiments éternels s'ils perdaient est la "peur" ──.
 
   
  +
“You’ll never be a fine woman.”
Cette peur était ── Et s'il n'était pas vraiment le Spieler... ?
 
   
Les Ex-Machinas voulaient des preuves solides que leur peur était sans fondement. Mais au lieu de cela, les mots qu'ils ont reçus l'ont été :
 
   
"Cependant cette fois... je ne peux pas dire que vous étiez splendide, hein..."
 
   
  +
“…Uh-huhhh… What is a fine woman…?”
── Qu'est-ce... ?
 
   
  +
“First of all, she’s an adult with hair. You’re out of the question. And she’s a woman who fits me. Let’s see… So first, she has big boobs. And then, if her spirit-arm craft ain’t at least on my level, I ain’t messin’ with that, either. Otherwise, hmm, she’s damn beautiful and damn chaste and damn sexy as far as I’m concerned. That’s what it means to be a fine woman.”
"Vous voyez, ce n'est pas une double contrainte. Après tout──"
 
   
  +
“…Uncle, that’s just a fantasy woman, it is.”
"Nous... avons juste besoin... de faire... ceci ..." Dirent Sora et Shiro, en souriant. Et puis, comme si c'était quelque chose d'extrêmement évident, ils ont gracieusement levé la main ── de leur pièce et ont fait un geste.
 
   
  +
“Rngh?”
Un coup contre l'insurmontable.
 
   
  +
“I-I—I mean, there are no Dwarves with big boobs, there aren’t! And everything after the ‘Otherwise, hmm’ is exactly what my aunts told me virgins fantasize about, it is! Uncle, are you a virgin? By the way, what is a virgin?!”
Un coup contre l'absolu.
 
   
  +
“Shut up! What’s wrong with an outta-this-world man wanting an outta-this-world woman? Those fockin’ sisters of mine!!”
Ils ont profité sans hésiter du 'coup de production' des Ex-Machinas ──
 
   
  +
And then:
La situation s'est inversée ── leur démarche a désavantagé les Ex-Machinas de manière écrasante.
 
   
  +
“Heh, you’re hopeless, you are. I’ll just have to become a fine woman for you, I will.”
"Les mauvais coups sont fatals en fin de partie... c'est valable pour les deux camps, non ?"
 
   
  +
……Suddenly…
"... nous ne ferons plus... de 'coup de production'..."
 
   
  +
“In another thirteen, I’ll be an adult, I will. I’ll be downright bushy, I will!! I’ll be beautiful, and oh so chaste, whatever that means, I will! Then you just have to get me sexy, and that’s that, it is!!”
Affirmèrent les deux compères en riant, alors Einzig a fait un petit sourire aussi.
 
   
  +
…the child whose pale blue eyes sparkled as she spoke started to feel extremely dissatisfied.
──Je vois.
 
   
  +
“I’ll do my best to make spirit arms like you, I will. If you just give up on the big boobs, I’ll be such a fine woman, right in front of you! And I’ll help you stop being a virgin, I will!!”
Avec cela, nous, les Ex-Machinas, sommes très désavantagés ── non. La défaite dans ce match est presque garantie. Mais même avec cela, Sora et Shiro ne sont qu'à six victoires... Ce n'est pas suffisant pour gagner, donc le spectacle va échouer et ils vont perdre.
 
   
  +
She smiled as if to ask: So what is a virgin? He thrust back feelings he didn’t understand himself—
C'est une perte inévitable, alors il choisit de surpasser les calculs des Ex-Machinas et de gagner au moins aux échecs, hein ? Comme on l'attend du Spieler... il ne va pas simplement perdre, hein ? ── Pensait Einzig, mais.
 
   
  +
“It ain’t happening. Such a good-for-nothin’ ain’t ever gonna get how to make spirit arms.”
"Alors au lieu de dire que 'tu étais splendide', nous allons dire ceci :"
 
   
  +
…And that—
Cependant, Sora et Shiro ont fait des sourires jubilatoires et ont dit en même temps
 
   
  +
was the man’s first misreading…
""... Merci pour votre dur labeur... ♪""
 
   
  +
“……A good-for-nothing…? …What? You mean me…?”
── et en même temps. Comme si elle avait attendu ces mots.
 
   
  +
…What? What’s with those teary eyes like you can’t believe what you just heard?! The man felt ever more uncomfortable.
Il y avait une voix qui chantait, alors les Ex-Machinas ont ouvert grand les yeux et ont regardé vers la scène.
 
   
  +
“Wh-why nottt? I-I’ll d-do my best, I will.”
=== Partie 5 ===
 
   
  +
“Your best ain’t gonna do it…!! Why can’t you see?!”
Soudain, une obscurité silencieuse enveloppa le lieu. La scène était couverte d'ombres, et Horou se tenait simplement là, regardant le public.
 
   
  +
Ah—the child truly didn’t understand.
Le public bruyant... Non. Une seule personne se reflétait dans les yeux de la déesse qui voyait sans voir.
 
   
  +
Dwarf was a race that created exactly what it imagined. But she didn’t see that she didn’t see what he saw. She’d never even imagined she might not have talent. The man stood bewildered as to why that was so uncomfortable for him.
Un Thérianthrope renard doré. Le médium. Miko. L'ami... d'Horou.
 
   
  +
“…I…I just don’t—understand, I don’t… A-after all…”
Elle regardait la scène avec des yeux de bête qui pouvaient aussi voir à travers l'obscurité. Avec Horou par-dessus le marché. Une Horou, qui était perdu.
 
   
  +
She rebutted between sobs.
Horou a reconnu ces yeux, ce visage ── elle les connaissait très bien.
 
   
  +
“…Uncle, you don’t understand why I don’t understand, you don’t!”
── Le malaise. L'inquiétude. Comment elle a maudit sa propre impuissance. Ce visage était ──
 
   
  +
And at last the man had his answer.
Un visage qui a permis à Horou de "déclarer" clairement ses propres sentiments pour la première fois depuis une éternité. C'était le visage de son amie, un visage qu'elle connaissait très bien, et ── elle ne voulait plus le voir comme ça !
 
   
  +
'''“U-Uncle—you can’t overcome the limits of your own imagination, you can’t!!”'''
'''──── Je ne veux pas de ça ───!!'''
 
   
  +
“R-really…I’ve already surpassed your imagination, by being unimaginable to you, I have. I’ll make a spirit arm that surpasses you easily… S-see, I’ve won the argument, I have!”
À cet instant ── dans l'obscurité silencieuse de la salle, une petite lumière faible et une faible voix chantante se sont allumées.
 
   
  +
…Indeed…the man himself did not understand the child. He couldn’t imagine what she was thinking, what she was feeling, what…she was crying about… The man she admired over all others had told her she was good for nothing. But she argued against that absolute pronouncement and declared that she’d yet overcome it, weeping and despairing while her eyes burned with blue fire. It was that paradox that baffled the man who never strayed or erred:
Il n'y avait ni musique ni production, mais seulement la faible lumière qu'elle avait elle-même allumée et la voix d'Horou.
 
   
  +
…He feared that unimaginable child…
...Une voix très maladroite.
 
   
  +
…The man had been born with outstanding sensibilities. They grasped even that divine realm only his ancestor had seen. And thereby he became the first in history to reach the extreme that in over six thousand years no one had been able to approach.
Son chant était instable et impuissant, mais aussi sérieux. Elle chantait presque comme si elle tentait de trouver quelque chose.
 
   
  +
And then? What next?
Mais étrangement... chacun sentait quelque chose pénétrer dans son être... quelque chose qui le rendait silencieux, quelque chose qui le faisait écouter.
 
   
  +
The man could only imagine following in the footsteps of his ancestor, but still he had a hunch. Given all this, what was it that his ancestor had seen before he reached this realm?
── Le Medium. Miko. Mon amie... je veux la faire sourire.
 
   
  +
He couldn’t have been a normal Dwarf. He must have been different, something unreadable, incomprehensible, unimaginable… Rather like that well-endowed lady his ancestor was said to have loved…or—
C'est le sujet de sa chanson. Seulement ce petit "sentiment"... cependant. <ref> Il y a là des subtilités très pertinentes mais très intraduisibles. Le doute 狐疑, la fierté 誇戯 et l'espoir 請希 sont tous homophones, mais ce que j'ai traduit par fierté et espoir sont des mots inventés. L'auteur vient de mettre ensemble 2 kanjis qui pourraient peut-être ressembler à du doute. </ref>
 
   
  +
“I—I promise I’ll make a spirit arm that surpasses you, I do.”
Et c'était son tout premier petit, petit vœux de changement depuis des centaines de millions d'années.
 
   
  +
—like the paradoxical child declaring this irresolute resolution—
Sa chanson avait certainement une "volonté", son "cœur" était dedans, et sa "vie" était exposée ── c'était...
 
   
  +
“…Arright then. Go make a spirit arm that surpasses mine and bring it back here.”
=== Partie 6 ===
 
   
  +
—to overcome six thousand years of Dwarven stagnation…and the limits of sensibility—
"... Horou... heptalogue <ref> Encore un grand nombre. Pas aussi grand que le nombre de Rayo, "seulement" E1#7 = EEEEEEE1 = 10^10^10^10^10^10^10^10. </ref> bons boulots... avec cette percée... tu es maintenant... une idole de rang S..."
 
   
  +
“I’ll be here waiting for the damn fine woman who can beat me. It’s a promise.”
"Ahh. C'est exactement pour cela que u es une idole divine. Tu entre enfin dans le royaume d'une super idole en 11 dimensions, hein."
 
   
  +
—to become a damn fine woman.
Shiro et Sora étaient encore en train de se déplacer dans les coulisses lorsqu'ils ont dit cela.
 
   
  +
The man and the child joined pinkies in a solemn oath. He didn’t understand what was meant by her eyes, which looked up at him holding back tears. But he decided that, until he understood, until he was surpassed—he’d be the finest man imaginable…to be a good match for such a fine woman.
Mais malgré tout, la chanson d'Horou les a fait sourire, satisfaits du fond du cœur. Elle a aussi fait pleurer Steph et elle a même fait fermer les yeux de Jibril, envoûtée.
 
   
  +
But the child fled…
"C'est l'apogée de la fin de la partie. Le matériel tombe en panne, alors elle chante... a capella en solo."
 
   
  +
She was still a paradox, while he still did not understand her at all, running even as he chased. The days and months passed idly—until one day…
"... Vous avez vraiment... compris... comment faire... les meilleures productions, hein ?... ♪"
 
   
  +
…the man fell right into the trap of two strange Immanities. The otherworlders were winning while running from their past. The contradiction made the man sure: These two would know why the child ran.
Sora et Shiro ont parlé de la situation avec un sourire sarcastique. C'est ── le fait qu'ils avaient un avantage définitif.
 
   
  +
…And his hunch was proven right. However—
La "jauge d'excitation" était déjà remplie à ras bord et ne bougeait pas d'un pouce. Cela ne disait qu'une chose aux Ex-Machinas :
 
   
  +
“…A damn ham-fisted resolution… I was the one running, huh?”
── Ils ont prédit tout ce qui allait se passer.
 
   
  +
—as their consciousnesses melded and the man touched the soul of the child from back then, he laughed at himself. He’d been called out on his limits—and he himself had run from overcoming them.
“... Vous vous moquez de moi ? ... Il n'y a pas moyen qu'une telle absurdité soit possible... !!
 
   
  +
And from trying to imagine why the child had cried that day. Her eyes, heavy with unease, had sought—
Tout est possible. Il l'a très bien compris, mais Einzig a quand même crié comme ça.
 
   
  +
—someone to be her place of belonging, to take her fumbling hand as she looked up to that sky where she knew she couldn’t fly…in that darkness as deep as her will. That was all… The man shouldn’t have waited to be surpassed. He should have sought with the child a way to surpass his limits.
── Ils ont prédit que notre Ex-Machina ferait un "coup de production" ?
 
   
  +
“… Really? Is that really how it is? You were running? Are you sure?”
Ce n'est pas aussi simple que ça !
 
   
  +
In their melding consciousnesses, the sarcastic laughter of a young man interrupted their thoughts.
Ils ont tous les deux prédit la prédiction de l'Ex-Machina ── selon laquelle ils n'auraient pas d'autre choix que de rendre le "coup de la production " de l'Ex-Machina !
 
   
  +
“You think falling into the junk heap with Til and becoming like Shiro and me is not running? You think that’s being right? Yeah, maybe it is. But maybe it isn’t.”
Ils ont même prédit ce que serait sa production ── et le fait que ce serait le meilleur résultat pour le spectacle !
 
   
  +
Was the man running from his tab? From the paradoxical child who hoped for what he couldn’t imagine? From his paradoxical self who tried to understand a child he couldn’t? Chasing after the child who fled against his sensibilities that told him it was impossible, going so far as to put us on the hook…
Ils ont même prédit quand l'Ex-Machina ferait cette production ── après tout, ils devaient savoir quand profiter du mauvais coup de l'Ex-Machina !
 
   
  +
So, what’s the difference between running and running from running…?
Ils ont tout prédit. Littéralement, tout ! ! Tout et n'importe quoi ── !!
 
   
  +
== Partie 9 ==
C'est ridicule... même si ça avait été contre les dieux, ou même contre les plus forts, c'est juste un jeu, vous savez ! ? Il y a des règles claires avec quelques incertitudes en plus. Mais en fin de compte, c'est juste un jeu de lecture de l'autre, vous savez ! ?
 
   
  +
And so…the impact that shook to the surface left the cave. The force that connected the parts of the massive body ceased, and pieces of metal fell like hail. Through the whirlwind of dust walked a man who carried an unconscious girl. A rusty man. His mithril had lost its luster due to spiritual overload, his hair and his beard now rusted over… But strangely it seemed to be the true form of a man with the surname Drauvnir. It seemed proof of the way of life of a fool, using and abusing himself to overcome himself, not knowing what would happen, unafraid of overload—the only one to overcome the limits of his race…
Voir où tous les futurs possibles ont convergé ── voir à travers même l'incertitude est impossible, même pour les Anciens Dieux !
 
   
  +
I won’t let her die. The man had sacrificed his frame and overcome his limits to save his niece. But then suddenly—seeing her unconscious in his arms yet unwilling to release her hammer, looking genuinely happy, her chest rising and falling dramatically in sleep, smiling—
S'ils étaient vraiment capables de faire une telle chose, ils sauraient à l'avance tout ce qui se passerait─
 
   
  +
“……Ha…ha…! Haaa—ha-ha-haaa…!!”
... s'ils... savaient tout... à l'avance... il serait possi...
 
   
  +
—the man at last collapsed, like his broken soul sword, spread-eagled over the ground laughing.
──ble...
 
   
  +
“…Ahh… My fockin’ niece beat me good… The future is hers… I’ve lost…”
"Ah, c'est pas bon. On dirait qu'ils ont remarqué, Shiro-san."
 
   
  +
Yes: Veig recognized his defeat. He looked up to the heavens—and at last, he and all the Dwarves watching the broadcast—
"... grr... et il n'y avait qu'une seule ... partie ... restante~"
 
   
  +
—saw…the sky…
Déclarèrent Sora et Shiro de manière amusante. Les 26 élèves artificiels d'Einzig et des autres Ex-Machinas, qui avaient réfléchi en parallèle avec lui, se sont tournés vers eux.
 
   
  +
An unknown sky, inconceivable underground…yet they saw it. That of which Til had spoken—just as that which had closed off the sky before had broken, for the first time in six thousand years, it was pried open—that which lay beyond the high blue sky…
Il était bien trop lent, mais Einzig commençait à donner un sens à tout cela tandis que Sora se contentait de sourire.
 
   
  +
“…You feel that, Veig Drauvnir? You see how small you are, how shitty your taste?” asked one of the shadows peering down at him. The shadowy figure glanced at the group that Jibril had saved the moment Veig’s core had broken.
Pour Sora et Shiro, c'était un jeu incroyablement désavantageux avec des règles incroyablement désavantageuses. Ils étaient si forts que même avec un handicap écrasant, les Ex-Machinas ne s'approchaient pas du tout d'eux. Plus les Ex-machinas s'adaptaient, plus Sora et Shiro devenaient forts, car ils étaient habillés du concept du plus fort ──
 
   
  +
[[Image:NGNL V10 12.jpg|thumb]]
──...Ou alors ils nous ont complètement trompés ─
 
   
  +
“You gotta fight with people on your level. Sorry, man. You’re just not up to playing me yet.”
─ !!!!
 
   
  +
Ah, what a small man he had been. Veig looked up at Sora, seeing in him a very different kind of man.
"Oui, c'est ça. Ce jeu est extrêmement désavantageux ── mais pas pour nous", a déclaré Sora, qui a sorti sa langue, comme un enfant qui s'excuse d'avoir fait une farce.
 
   
  +
“…Small boobs, big boobs, even humongous boobs; fake boobs and real boobs… They are all boobs…”
Confortablement, il continue à faire des mouvements, mais sans réfléchir le moins du monde ── Sora a révélé ses astuces.
 
   
  +
A big man… Such a big man. Sora eyed him calmly.
"Ceux qui perdent à cause d'un handicap déraisonnablement accablant sont ── les Ex-machinas ♪ Ah, ça t'a rendu fou ?"
 
   
  +
“If you claim to love boobs, how can you speak of right or wrong? Speak of love.”
"... ceux qui... ont été trompés... sont ceux qui... se sont trompés... c'est une loi ancienne..."
 
   
  +
The big, big man’s voice was so clear you could hear him all the way to nirvana.
En d'autres termes, pour 12 parties, pour 1047 coups. Pour tant de calculs, il était impossible de compter Einzig, Ymirein et tous les autres Ex-Machinas...
 
   
  +
“To reject boobs other than those of the uniform ponderous size you favor as fake, and to impose this view on others…”
──── faisaient simplement les coups que Sora et Shiro voulaient qu'ils fassent...
 
   
  +
No censure, no blame, no scorn or spite could be heard in his voice…only the sound of a man who had obtained enlightenment and imparted to the world the truth.
"Qu'est-ce que vous voulez dire Maître ? Les Ex-machinas sont très désavantagées... ?" Demanda Jibril, perplexe.
 
   
  +
“To speak to such a soul is less than my soul is worth.”
"Eh, c'est exactement ce que je veux dire ? Avec ces règles, il est très facile de lire les mouvements des Ex-Machinas", a répondu Sora, et les Ex-Machinas l'ont accepté en silence.
 
   
  +
…Dost thou find it wonderful? Then may it be wonderful. No one can violate thy freedom to so find it. Then why, in speaking thy feelings, shalt thou denigrate others’? Indeed…
── Aah il a raison vous savez.
 
   
  +
“Ideal tits? They’re perfect if you work on them? Ahh, how small, how small!!”
Après tout, si nous faisions un seul mauvais coup, nous perdrions notre petite chance ── non, même si nous n'en faisions pas un, nous perdrions quand même aux échecs.
 
   
  +
It was he, Veig, who had lacked confidence. Whereas this immeasurable man, as vast as the sky, had stood from the beginning far beyond Veig, on a higher plane.
De plus, si nous essayons de faire un 'mauvais coup' pour gagner, cette chance serait forcément ──
 
   
  +
…He was one truly great virgin. Yes…
"Après tout, les 'coups de production' des Ex-Machinas ont souvent atterri sur des cases relativement sûres, vous ne pensez pas ?
 
   
  +
“If ya want ideal boobs, you’re not gonna have a chance unless you have the guts to go for the woman who goes way the hell past your ideals, are ya?!”
"... ils ont supposé... que nous en tirerions profit... alors ils sont... super faciles à lire..."
 
   
  +
Ah…it was just as his fockin’ niece had said. The child that day had already surpassed him…and now she’d become a fine woman who surpassed his imagination. Sora smiled at this, too.
"Ils ont juste fait le meilleur coup possible, emballés dans un mauvais coup, non ? ── Ils font juste ce que nous voulons qu'ils fassent ♪ "
 
   
  +
“…Yeah. It was my limit to pursue mere perfection.”
Nous, les Ex-Machina, pensions que les incertitudes rendraient le jeu difficile à prévoir pour les deux parties.
 
   
  +
Veig felt he’d seen for the first time what that child kept yearning for. She hadn’t been looking at the birds. From the very start, she’d been looking at the sky in which they flew…
Lorsque Sora a déclaré lors du huitième match que "c'est parce que ce n'est pas la même chose pour les deux équipes", cela a eu une signification plus profonde. Est-ce que... est-ce que c'est vraiment ce qu'il voulait dire quand il a dit que ── !!?
 
   
  +
“…Ah, finally I can see what my fockin’ niece saw.”
Mais ── Non !! Einzig a crié dans sa tête.
 
   
  +
That sky one wished for and longed for and pined for and yet could never imagine: that which he’d always pursued…the ideal big tits that surpassed the perfect… Ah, yes…
Je vois, c'est vrai que nous, les Ex-Machinas, avons joué de manière défensive en faisant les meilleurs mouvements possibles.
 
   
  +
Bwoing…
Mais c'était juste parce que nous pensions que nous n'avions presque aucune chance de gagner aux échecs autrement !
 
   
  +
Veig gazed innocently at Til as she slept, her rising and falling chest—her humongous boobs. Tits of such excess as to look a little unbalanced, allowing statuesque beauty to crumble. He smiled at this ideal he’d finally found, an ideal beyond limits. He was happy……
Nous nous sommes adaptés à une vitesse presque infinie uniquement parce qu'ils étaient si forts qu'ils surpassaient tout !
 
   
  +
== Partie 10 ==
C'était parce qu'il n'y avait pas un seul mensonge dans la confiance de Sora et Shiro ou dans les déclarations sur leur victoire ! !!
 
   
  +
Indeed… Only two in history had seen that divine realm. A third who had opened the door without being able to see it was responsible for this by-product of a successful failure. In the E-bomb shell had been placed two false ethers to conceptually resonate.
Mais ce ── leur stratégie était...
 
   
  +
“Hey—th-these are heavy; I can’t even stand! ‘Big’ doesn’t even describe these!”
Manipuler ce à quoi les Ex-Machinas se sont adaptés, ce qu'ils ont prédit, et comment ils s'y sont adaptés... ? C'était... quelqu'un qui s'est battu comme ça, n'est ── définitivement ── pas fort─ ! !
 
   
  +
“You see, Dora, this is the conceptual rewrite of ‘big boob(?) essence’—”
Alors, comment a-t-il pu tromper les Ex-Machinas ── !?
 
   
  +
“Analysis: Bust value of woman of unknown name. Provisionally categorized under handle ‘megatits.’ Very niche support.’”
"── Je suis désolé, Ex-Machinas... vous ne pouvez absolument pas gagner contre nous," Dit Sora comme s'il avait lu les pensées d'Einzig et des autres Ex-Machinas ── Non, à ce stade, ils pensaient même qu'il le faisait vraiment.
 
   
  +
“What are you talking about?! These are going to turn back, aren’t they? I can’t live like this!”
Ce sont les mots de Sora quand il a gagné le premier match. Il l'a répété mot pour mot, lettre pour lettre.
 
   
  +
“Why, I’m fine if we don’t turn back, insofar as I’ve happened to match Chlammy. ”
"C'est vrai ── contre nous. Vous, Ex-Machinas, ne pouvez absolument pas gagner contre nous" Dit Sora. Et comme prévu, les Ex-Machinas n'ont pas pu détecter un seul mensonge.
 
   
  +
“You must be joking! Why do I have even less now?! I won’t tolerate having no boobs! Hey, Fi, saying your small boobs match me, are you indirectly dissing me?! Give me back my boobs!”
La seule chose qu'ils ont détectée, c'est qu'il pensait que c'était quelque chose de si évident qu'il ne valait même pas la peine d'en parler ──
 
   
  +
“Query: This unit’s bust provisionally categorized under ‘ample bosom’… Questioning conceptual rewrite of ‘big boob essence.’”
"Je veux dire que c'est quelque chose d'évident, n'est-ce pas ? Après tout, l'adversaire des Ex-Machinas n'est pas nous"
 
   
  +
“You see, it is not ‘big boob essence’ but ‘big boob(?) essence’—”
"... Si vous... n'aviez pas ce... malentendu... nous n'aurions probablement... pas pu gagner..."
 
   
  +
And there the ladies cavorted, their boobs changing randomly. Exactly as in the experiment four days earlier, except that this time it worked without an explosion. The conceptual rewriter used Lóni Drauvnir’s “big boob essence” along with one other false essence. Yes, just the same thing had happened as four days ago—instead of an explosion, it was its by-product. In other words:
── Mauvaise... compréhension ... ?
 
   
  +
“To summarize, it seems to be as in the experiment of four days ago, when, according to the sublime teachings of my masters, I engraved on unprocessed essence a seal identical to that for the big boob essence and activated this unidentified essence,” Jibril rehashed for the two who hadn’t been there. “I posit that a two-way reaction with the big boob essence
Est-ce le fait que nous avons vu Sora et Shiro comme la seconde apparition du concept du 'plus fort' ? Non ── c'est faux ! Sora a dit ça avant même que nous, les Ex-Machinas, y pensions !
 
   
  +
has generated a composite conceptual rewrite.”
Alors de quel genre de malentendu parlent-ils ?
 
   
  +
Indeed…the principle was unknown. No one even understood how conceptual falsification worked. Thus, even Jibril was unable to explicate or elucidate this incomprehensibility. But she described it in words in such a rough manner as was possible. So:
Einzig et les autres Ex-Machinas pensaient. Les paroles de Sora ont incité leurs processeurs à ──
 
   
  +
“In short—the conceptual rewrite is in the form of a question: ‘Are these big boobs?’”
"Nous sommes des petites coccinelles faibles et stupides alors que vous êtes des fous forts et stupides, et vous dites que nous vous avons combattu avec un handicap ? Ha, quelle blague"
 
   
  +
“These clearly cannot be described as big boobs!”
── Bzzzt
 
   
  +
“Yes, you see, it is ‘big boob(?) essence,’ such as to make everyone ask, ‘These are big boobs?’”
"Vous ne comprenez pas notre grande faiblesse. Nous devons faire tout cela, sinon nous ne pouvons pas gagner."
 
   
  +
……
───Bzzzt... ... Ils auraient dû être endommagés et cassés. Ils auraient dû perdre leur signification même. Les souvenirs que les Ex-Machinas auraient dû perdre, et leurs pensées, étaient couverts de bruit.
 
 
"... Le seul qui puisse vaincre le 'plus fort' est son antithèse ── 'le plus faible'", Les propres mots de Sora le définissaient, ainsi que Shiro, comme 'le plus faible'.
 
 
── Bzzzt bzzzt... Même si le bruit continuait, ils continuaient à l'écouter.
 
 
"Il n'y a aucune chance de gagner contre quelqu'un d'aussi incompréhensiblement fort si nous nous battons à la loyale, n'est-ce pas ?"
 
 
C'est exact ── dépasser le concept du plus fort, le Dieu de la guerre, en puissance était impossible.
 
 
"Vous ne le saviez même pas. Puisque vous n'avez pas tué Artosh de toute façon, ça vous va parfaitement."
 
 
C'est exact ── le Dieu de la guerre, le plus fort du passé...
 
 
Avait appelé quelqu'un son 'ennemi naturel'. Un tel éloge ── n'avait pas été pour les Ex-Machinas. C'était... pour le Spieler........ ────
 
 
── " Échec et mat ── Gagnant : Blanc. Six victoires".
 
 
"Hé. Beau et pervers morceau de robot homo de pacotille ── que pensez-vous que les idoles sont ?" Demanda Sora à celui qui était plongé dans ses propres souvenirs compliqués et confus en utilisant un nom horrible et long.
 
 
"Un producteur de troisième classe dirait une merde stupide comme 'Ce sont des poupées faites pour agir selon les idéaux du public'. Cependant !
 
 
"...quoi qu'il en soit... Un super producteur de première classe... comme nous... est différent... !"
 
 
Néanmoins, peut-être que Sora et Shiro n'avaient pas besoin de réponse, puisqu'ils ont simplement regardé la scène et ont continué : "... Horou va... devenir simplement qui elle veut devenir... c'est tout..."
 
 
Ceux qui espèrent la voir essayer, la voir espérer, ne sont pas un simple 'public' ── mais des 'personnes'", Ont déclaré Sora et Shiro. Einzig et les autres Ex-Machinas les regardèrent, plongés dans un tourbillon de souvenirs.
 
 
Le plus fort a fait l'éloge de son ennemi naturel, le couple qui était fier d'être le plus faible était ──
 
 
"── Donc ? La preuve absolue que je ne suis pas le Spieler, n'est-ce pas ?"
 
 
"... C'est facile... c'est quelque chose... que vous ne comprenez pas très bien, vous, Ex-Machinas."
 
 
L'esprit des Ex-Machinas était encore en ébullition, mais ils ont quand même écouté.
 
 
"... Je décide de ce que je suis. Je suis 'Sora' ── l'autre moitié de Shiro."
 
 
"... Nii et moi sommes... Vide... les définitions des autres... peuvent aller en enfer."
 
 
L'analyse de Sora par les Ex-Machinas et la définition qu'ils en donnent sont toutes dénuées de sens. C'est ce qu'ils disaient.
 
 
Non. C'est un seul joueur qui a dit cela. Et leurs paroles ont fait des Ex-Machinas tout simplement ──
 
 
"Et même si je lui ressemble, même si j'avais ses souvenirs et son amour, vous n'auriez pas la bonne personne. Pouvez-vous le nier ?Si oui, alors ──"
 
 
"... Pourquoi... aucun d'entre vous... ne dit que vous êtes... la personne qui a été aimée par cette personne... ?"
 
 
...... Ahh....... ils ont fermé les yeux.
 
 
"C'est aussi pour ça que tu ne m'as pas fait tomber amoureuse de toi ou que tu n'as pas modifié ma conduite en utilisant les Commandements... n'est-ce pas ?"
 
 
Einzig, Ymirein, tous les Ex-Machinas ont finalement compris quelque chose qu'ils n'avaient jamais eu auparavant, et involontairement... ont baissé la tête et souri.
 
 
"... je... vois... Nous, les Ex-machinas, nous avons simplement regardé un fantôme pendant tout ce temps..."
 
 
── Je vois... nous, les Ex-Machinas, ne pouvons absolument pas gagner contre eux.
 
 
Nous ne pouvons même pas nous adapter... après tout, il n'existe pas.
 
 
Nous n'avons pas seulement affronté les deux personnes qui se trouvaient devant nous... nous avons aussi lutté contre une illusion.
 
 
Je me demande à quel point nous avons eu l'air drôle ── à nous énerver à cause de la lutte contre les ombres ? Avec cela, il y avait un son annonçant le début du 13e match, le match final.
 
 
La 13e chanson. L'intro de la dernière chanson a commencé à jouer.
 
 
Et Einzig, qui s'était mis à marmonner son dégoût de soi, se dit :
 
 
Mais alors... qu'avons-nous été..........
 
 
"Vous n'étiez pas le Spieler. Alors, même si on gagnait, qu'est-ce qu'on obtiendrait ?"
 
 
... Ah je le savais. pensa Sora, en grinçant des dents.
 
 
Pour le prouver, il faut choisir la destruction des Ex-Machinas... Je le savais déjà.
 
 
"On n'aurait rien. Juste notre propre destruction. Donc ── vous devriez gagner."
 
 
Que se passerait-il s'il était prouvé que Sora n'est pas le Spieler ? La situation serait littéralement désespérée. Les Ex-Machinas tomberaient dans le désespoir juste comme ça.
 
 
"Vous deux. Non ── c'est seulement vous seul ? Vous êtes le Fortsetzer. <ref> 継ぐ者 (フォーツェンサー Footsensaa) "Le successeur" en kanji et "celui qui continue" en mauvais katakana allemand.</ref> Et à cause de cela, vous n'écraserez pas la pièce des Ex-Machinas."
 
 
C'est pourquoi les Ex-Machinas ont dû accepter ce jeu ! Même en sachant tout cela, Sora les a quand même mis en échec et mat ──── et c'est précisément pour ça !
 
 
"C'est pour ça que vous nous avez piégés avec ce jeu. Pour nous forcer à nous reproduire et jurer que nous renoncerions à notre amour. Vous avez été obligés de faire un choix difficile. Mais vous avez fait le bon choix, et grâce à lui les Ex-Machinas seront sauvées. Maintenant, vous allez utiliser les Ex-Machinas──"
 
 
──── *Wham!* <ref> [https://fr.wikipedia.org/wiki/Wham! Un groupe pop] </ref>
 
 
Sora a frappé le plateau avec sa pièce comme s'il voulait la casser, interrompant Einzig.
 
 
── C'est précisément pour ça ! C'est là que le vrai truc commence ── !!
 
 
"... Hei, mécha pervers. Comment peux-tu dire quelque chose d'aussi cruel ?"
 
 
Sora avait frappé un grand coup ─── un 'coup de production'. Avec cela, la chanson a changé de tonalité et le lieu a été enveloppé dans un tourbillon de lumière. Les acclamations se calmèrent car le spectacle touchait à sa fin, mais avec ce 'coup de production', le public applaudit comme si c'était le point culminant.
 
 
Le match s'était arrêté à mi-parcours, mais l'état du plateau favorisait Sora et Shiro, c'est ce qu'ils ont affirmé avec audace :
 
 
"Arrêtez de vous plaindre et venez à nous avec toute votre puissance. Nous n'avons pas besoin que vous arrêtiez de faire des mouvements."
 
 
"... Nous... gagnerons donc... vous perdrez... de toute façon ♥"
 
 
── Et, soudain.
 
 
Einzig a ri comme s'il avait tout abandonné. Il a fait le coup que tous les Ex-Machinas avaient calculé en parallèle ── une tactique établie dont Sora et Shiro n'étaient pas au courant.
 
 
Elle était d'une précision transcendantale, illogique. Une tactique établie qui allait certainement tromper et vaincre Sora et Shiro.
 
 
── C'est exact. Je le ferais.
 
 
Il y a moins de deux secondes, cela aurait certainement été le cas. Cependant, cela n'a pas été le cas. Cet incident a fait froncer un peu les sourcils d'Einzig, c'est pourquoi Sora et Shiro lui ont dit :
 
 
"Votre mémoire est bonne ? Votre 'apprentissage infini' n'est-il pas une fausse publicité ?
 
 
"...le J*RO <ref> Le JARO, Japan Advertising Review Organization. </ref>...vous poursuivra en justice...vous savez ?...nous le dirons...une fois de plus"
 
 
── Les Ex-Machinas avaient fait un geste incroyablement précis et sans pareil. Elle a débouché sur une tactique établie qui frisait la prédiction de l'avenir.
 
 
Mais Sora et Shiro ont réagi en lançant une 'nouvelle initiative'. Ce coup unique a permis de démêler la tactique des Ex-Machinas aussi facilement que de respirer et l'a fait échouer. Les Ex-Machinas ce sont alors instantanément adaptée et ont réagi par un 'nouveau mouvement' de leurs cru. Un mouvement qui a fait échouer le 'nouveau mouvement' des Blancs. Mais le coup suivant de Sora et Shiro a montré clairement que le coup précédent des Ex-Machinas n'était pas nouveau, et ils ont donc repris leur avantage.
 
 
── Avec ce bref échange de moins de 2 secondes, il semble qu'Einzig et les autres Ex-Machinas l'aient enfin remarqué.
 
 
Sora et Shiro se sont plaints en silence avec des sourires fatigués.
 
 
"... Si vous pensez... que vous pouvez gagner... contre les Blancs... ♥”
 
 
"Nous serons obligés de vous dire poliment de ne pas vous emporter ♪"
 
 
Sora avait joué un jeu fort tout en utilisant le style de jeu du Spieler. Il a manipulé l'adaptations des Ex-Machinas et appris encore et encore pendant 12 matchs, et tout cela pour...
 
 
── le 13e match. Ce dernier match.
 
 
Ils n'avaient toujours pas utilisé la tactique de Sora et Shiro. Le style de jeu original de Blanc... leur mode sérieux. Si par hasard les Ex-Machinas étaient capable de s'y adapter, Blanc ne pourrait pas gagner contre eux à nouveau.
 
 
── Donc ils l'ont gardé caché. Cela avait été extrêmement difficile.
 
 
"Pourquoi n'essayez-vous pas d'aller à l'encontre du vrai nous cette fois-ci ? Après tout, vous perdrez de toute façon."
 
 
"... Même si... vous venez à nous... avec votre pleine puissance... c'est juste un jeu, n'est-ce pas ?"
 
 
Déclarer forfait, vous dites ? Qui voudrait d'une fin aussi ennuyeuse ? Pour vraiment gagner, vous devez avoir une 'victoire parfaite'. Toute autre chose est inacceptable.
 
 
── Viens nous chercher, Ex-Machina. Le vrai nous, pas une illusion. On va te faire perdre la tête. C'est ce que disaient les sourires sauvages de Sora et Shiro... et en réponse, les yeux des Ex-Machinas se sont remplis d'un peu d'émotion ───
 
 
────............
 
 
"... Dois-je essayer de deviner qui était ce 'Spieler' avec qui vous m'avez confondu ?"
 
 
Les mouvements compliqués sur le plateau ont finalement accéléré pour revenir à leur vitesse précédente.
 
 
Comme s'il ne faisait que parler, et comme si ses pensées étaient parallèles, Sora a parlé de ses déductions avec confiance :
 
 
"C'est l'homme qui a mis fin à la Grande Guerre... 'Un joueur pieux super cool', n'est-ce pas ?"
 
 
“........................”
 
 
Sora a pris le silence des Ex-Machinas comme une affirmation et a hoché la tête comme pour dire 'alors je vais expliquer'. Jibril a déclaré que l'Immanity avait utilisé les Ex-Machinas pour mettre fin à la Grande Guerre. Comment ils ont réussi à faire quelque chose comme ça était un mystère.
 
 
Cependant, pour résumer dans les grandes longueurs──
 
 
"L'immanity n'a pas utilisé les Ex-Machinas. Les Ex-Machinas ont simplement ── aidé l'homme qu'ils aimaient".
 
 
Quant aux détails de ce qui s'était passé entre eux ── Sora n'avait aucun moyen de le savoir. Cependant, les Ex-Machinas qu'ils appellent 'Prayer' aimait l'homme de l'Immanity qu'ils appellent "Spieler".
 
 
Ensuite, toutes les Ex-Machinas sont venues partager son souhait, non, ses sentiments. Ils étaient ses successeurs. Ymirein leur avait dit le souhait de la Prière. Elle voulait réaliser le souhait de son bien-aimé... Mettre fin à la Grande Guerre.
 
 
"Cependant, cet homme est mort... Tout comme la Grande Guerre s'est terminée... vous tous ── l'avez laissé mourir."
 
 
"... Aucun mot ne peut décrire notre stupéfaction... comment avez-vous compris tant de choses ?..." Einzig a mis en doute leur perspicacité divine, mais Sora était tout simplement gênée :
 
 
"Eh bien, ce n'est pas très compliqué... Emiline a dit qu'elle était heu~ toute neuve... une vierge..."
 
 
── Ils ne prendront personne d'autre que le Spieler. Et il y a un 'verrouillage matériel' de leurs fonctions de reproduction... ?
 
 
"S'il l'avait vécu, il l'aurait bien utilisé !? Au moins une fois ! ! Je sais que je ne l'aurais pas fait... Oubliez ça." Le regard de Shiro a coupé les mots de Sora ── Cependant, tout le monde savait ce qu'il allait dire.
 
 
La Grande Guerre s'était soudainement terminée. Cet homme y a mis fin. Cependant, cet homme n'est pas devenu l'Unique et Véritable Dieu, Tet. Il est mort juste au moment où la Grande Guerre s'est terminée, donc il est mort à cause des Ex── Non. Sora a coupé court à cette ligne de pensée, car il pensait que c'était trop grossier de le dire.
 
 
Ils ne pouvaient pas protéger l'homme qu'ils aimaient... ça devait être quelque chose comme ça.
 
 
"Et qui plus est... Vous avez trahi l'homme que vous aimiez. Vous l'avez trompé."
 
 
────
 
 
Quand Einzig et les autres Ex-Machinas ont analysé cela, sa main s'est arrêtée pendant un instant. Mais sans s'en rendre compte, Sora a simplement continué à parler sans passion ── Seulement sa main était féroce dans ses mouvements.
 
 
"Cet homme a essayé de mettre fin à la Grande Guerre sans faire un seul sacrifice. Et contrairement à sa volonté... vous avez tué beaucoup de gens. Plus de la moitié des Flügels. Probablement d'autres. Et vous avez aussi tué... nul autre que vous, les Ex-Machinas."
 
 
Les Ex-Machina continuaient à faire leurs mouvements en silence, mais leurs mains tremblaient. Et dans leurs yeux tremblants, il y avait clairement une émotion ── une confusion. Ils étaient incontestablement agités, et cela a fait ressortir leurs émotions. Était-ce à cause des paroles de Sora ? Ou peut-être était-ce parce qu'ils ne peuvent toujours pas dominer Sora et Shiro ?
 
 
"Qu'avez-vous pensé après avoir terminé la Grande Guerre comme ça ?... Je ne peux pas imaginer."
 
 
Après tout... c'est quelque chose d'assez ironique. Sora et Shiro ont réfléchi ensemble.
 
 
Le coeur humain est complètement illogique, donc pour être logique, nous avons inventé les 'maths'.
 
 
Les machines sont la personnification même de la logique, c'est pourquoi ils aspiraient à l'illogisme et ont donc inventé le 'cœur'.
 
 
Une race de machines. Des ordinateurs transcendantaux qui pourraient même se moquer des machines oracles. Et au final, ils sont arrivés à ── en étant les mêmes que les humains. C'est pourquoi... c'est en effet quelque chose de vraiment stupide.
 
 
Sora et Shiro ont remarqué les intentions des Ex-Machinas pour la première fois alors qu'ils étaient sur la lune. Ce qu'une machine avec un coeur veut vraiment...
 
 
Le seul "souci" qu'ils ont gardé pendant 6000 ans, jusqu'à ce qu'ils soient presque détruits. Le "souci" qui les a fait attendre avec un seul esprit leur amour non partagé...
 
 
Les soucis de ceux qui ont du cœur sont toujours des choses simples et stupides──
 
 
── Des choses sérieuses, nobles et toujours stupides... c'est vrai...
 
 
"... Était-ce du regret ? De la culpabilité ? Du remords ?..."
 
 
Ou peut-être que c'était tout cela, ou rien de tout cela. Sora pensa.
 
 
En tout cas, les soucis qui viennent du "cœur"... sont illogiques, indivisibles, abstraits et vagues. Même ainsi, si nous devions résumer tout cela en une seule phrase, ce serait :
 
 
"... Vous vouliez simplement le revoir, n'est-ce pas ?"
 
 
Ils sont donc apparus devant Sora, tout comme il a vaincu Horou sans la tuer.
 
 
"Alors la prochaine fois, si quelqu'un qui pouvait faire ce que vous ne pouviez pas faire pendant la Grande Guerre apparaissait..."
 
 
Alors, c'est sûr, peut-être...
 
 
"Si la prochaine fois, il était possible de vaincre un Ancien Dieu sans les tuer, alors cet homme n'avait pas tort. C'est ce que vous attendiez."
 
 
L'imagination de Sora y était probablement mêlée, mais les yeux tremblants des Ex-Machinas étaient d'accord avec lui.
 
 
── Ils savaient que cet homme était mort et que, même si Sora lui ressemblait beaucoup, il était quelqu'un d'autre.
 
 
Ils savaient que Sora n'est pas l'homme qu'elles aimaient.
 
 
Ils savaient que les Ex-Machinas elles-mêmes ne sont pas celles que l'homme aimait ── de plus.
 
 
Ils savaient qu'eux-mêmes n'étaient pas ceux qui aimaient cet homme. Mais même ainsi... elles ont attendu.
 
 
── Ce sont des machines qui ont obtenu des 'cœurs', des machines qui peuvent même mentir... Elles sont incroyablement redoutables, pensait Sora.
 
 
Et à la fin, elles se sont même menties à elles-mêmes... Était-il vraiment nécessaire qu'elles ressemblent autant aux humains ?... Alors qu'il y pensait, Sora a soudainement arrêté cette ligne de pensée.
 
 
── Et c'est précisément pour cela que... Je les rejette.
 
 
"Et alors ? Que disaient ces machines avec leurs circuits de démarrage à plein régime ?" Le grincement des poitrines douloureuses des Ex-Machinas a été réduit au silence.
 
 
"Déployez toute votre puissant jusqu'à atteindre le K le plus élevé ! Merci~. <ref> NdT : La méthode des k plus proches voisins est un moyen de calculer la complexité d'un algorithme. Donc, si les Ex-Machinas ont un haut K, ils sont plus complexes. C'est un résumé exhaustive, car cette méthode concerne aussi les méthodes d'apprentissages qu'une IA utilise pour apprendre de ces erreurs. Pour plus de précision, regardez : https://fr.wikipedia.org/wiki/Méthode_des_k_plus_proches_voisins </ref> Avec la destruction de votre race, le monde sera 'échec et mat', alors s'il vous plaît, arrêtez ça, ok, merci. Ayez de la considération pour nos cœurs brisés de K, stp, utilisez votre tête, dakokac ?"
 
 
──Ils doivent être rejetés──── !!
 
 
"Quel genre de choses sans coeur dites-vous !? Ça ne vous ressemble pas, espèce de machine fétichiste ambulante entièrement automatisée !! Cria Sora, faisant la tête la plus ridicule possible et se moquant d'eux avec un 'ha'.
 
 
"Allez ! Laissez-moi entendre ce que vos coeurs de machine veulent vraiment dire !!" Hurla Sora. Il les provoquait clairement, il les menait en bateau. Tout le monde pouvait sûrement le dire.
 
 
Mais peut-être que les Ex-Machinas avaient conclu qu'il serait impossible de voir tous les mouvements des Blancs pendant ce match ? Ou peut-être ont-ils conclu qu'un jeu de mauvais mouvements est préférable pour les Ex-Machinas, car ils ont l'avantage de la puissance de traitement ?
 
 
── Non...
 
 
"Compris... alors, nous allons vous le faire entendre... et vous allez répondre à nos questions, oh Fortsetzer── !!"
 
 
Ce n'était certainement pas pour une raison ou un argument aussi logique.
 
 
Avec ses yeux bouillants de rage, Einzig a frappé un 'coup de production' et a crié. Ses paroles, ses questions se sont répercutées sur le paysage avec ce mouvement, il...
 
 
"Nous avons percé la Quintessence d'Artosh et mis fin à la Grande Guerre ── Et qu'est ce qui en restait── !?"
 
 
── Rien n'est resté.
 
 
Comme pour répondre à sa propre question, tout ce qui se trouvait sur place est devenu blanc ── tout était teinté de blanc. Même l'univers, même les lois du monde sont devenues sans valeur. Le public, Sora et Shiro, tout le monde flottait dans les airs lorsque la voix de Sora a retenti :
 
 
"... Les Dix Commandements sont restés. Les Exceed sont resté. Et... sa volonté est restée."
 
 
── Ce monde est resté.
 
 
Sora sourit doucement et rendit leur 'coup de production' à l'un des siens. Elle a peint la toile blanche de l'ex-Machina avec des couleurs riches. Des pièces d'échecs brumeuses s'élevaient au loin et des gens de 16 races différentes voltigeaient. C'était ce monde. Le public était au-dessus, flottant toujours et applaudissant avec passion.
 
 
"Oui, la volonté que nous avons piétinée, et un monde sans celui que nous aimons sont ce qui restait── !!"
 
 
── Ce sont les symboles mêmes de nos crimes et de nos frustrations.
 
 
Les machines se sont lamentées sur le fait que leurs sentiments et même leur amour étaient simplement empruntés, puis elles ont fait un geste. Elles ont effacé les seize races qui flottaient sur la planète colorée, et les morceaux à l'horizon.
 
 
"Donc la prochaine fois, vous pouvez faire mieux, cette fois-ci vous pouvez faire mieux. Maintenant que son testament est devenu un héritage, il a été transmis à d'autres personnes."
 
   
  +
== Partie 11 ==
── De personne à personne, quelle que soit la race.
 
   
  +
“For the record, this is the first and last time I’m gonna play Cupid for anyone, all right?!”
Avec le mouvement de Sora, les races et les Imanity qui avaient disparu avant se sont rassemblées et ont construit un pays qui a couvert le monde. Tout le monde regardait de haut un monde, une planète entière, en train de se remettre de la Grande Guerre.
 
   
  +
Sora paid no attention to the commotion. He took the hand of his sister, apparently the only one unaffected: Big boobs? Where?
"Et les morceaux de ferraille hilarants qui ont trahi son héritage et se sont trompés avec le rêve d'un souhait inaccessible sont également restés...... !!"
 
   
  +
“For God’s sake, I’m still updating my years alive and without a girlfriend!! And now I’m supposed to help some d00d land a heroine?! And not just any heroine, but the one and only—the real thing—the brown legal Loli monster girl!”
─Nous n'avons pas réussi son testament ou son héritage.
 
   
  +
“…I hope you find…happiness.♪ That’s one heroine…out of the running…”
Les yeux des Ex-Machinas se demandaient quel était le sens de leur longue attente. Ils venaient d'embrasser un amour emprunté et se trompaient eux-mêmes avec un rêve, tout en attendant quelqu'un qu'ils n'aimaient même pas.
 
   
  +
The siblings walked away. Veig heard them loud and clear. He grinned softly at the sleeping face of his niece, who still smiled happily in his arms.
D'innombrables personnes transparentes qui étaient apparues dans les coulisses. C'étaient celles que l'ex-Machine avait tuées, celles qu'elle avait laissées mourir. Et ils les regardaient.
 
   
  +
“…Ho… Bitches, I’ve heard your answer… I feel your soul…”
"Argh !? Sh-shiro !! Je ne peux pas nier qu'ils sont hilarants, tu sais ! ? Après tout, à la fin c'est juste un pervers !!"
 
   
  +
There was something the otherworldly siblings had never spoken of to the end. They hadn’t put that answer into words, or even returned it in their souls. Indeed…
"... Nii, fais de ton mieux... si tu perds cet argument... alors tout... sera perdu..."
 
   
  +
“I was wrong to question you. Thanks for showin’ me…the sky…”
Mais Sora et Shiro ont fait une démonstration de plaisanterie sans souci du monde.
 
   
  +
He got the sense that if they could beat this game world, they could say they’d fled to win… So:
──Les changements de paysages ahurissants. Un jeu chaotique de mauvais coups.
 
   
  +
“Lemme help ya build the sky of your future. Let’s be bosom buddies.”
Un jeu où les pièges sont impossibles. Un jeu qui consiste à prévoir le plus loin possible et à s'adapter le plus rapidement possible ── deux choses où les Ex-Machinas n'ont pas leur pareil.
 
   
  +
They’d overthrow this game world, its rules, everything. They’d beat the world. Just you wait.
Cependant, les Ex-Machinas étaient... Non. Même Sora et Shiro ont été surpris. Ils étaient à égalité avec les Ex-Machinas ── Non. Ils étaient un peu en avance.
 
   
  +
We’re coming for you next, friggin’ Earth…
Sora a cru en son 'intuition' et a fait des prédictions que même lui ne pouvait pas comprendre. Les 'calculs' de Shiro ont immédiatement rattrapé les mouvements de Sora et les ont intégrés dans des tactiques bien comprises et établies en utilisant la logique.
 
   
── Le mélange de l'induction et de la déduction. La combinaison de la sensation et de la logique.
 
   
Elle a découvert les mouvements auxquels les Ex-Machinas ne s'était toujours pas adaptées, les mouvements qui pouvaient être utilisés pour la première fois mais qui ne fonctionneraient plus ── tous.
 
   
C'est précisément parce qu'ils étaient incertains qu'ils ont pu surpasser le traitement des Ex-Machinas par la plus petite des marges.
 
   
Les Ex-Machinas ont cependant été très surpris par cette situation.
 
   
"Maisquoiqu'ilensoit ! Allez-vous rejeter cette responsabilité simplement parce que vous êtes une ordure ?"
 
   
"... ce n'est pas vraiment... un souhait inaccessible... n'est-ce pas ?
 
   
Sora et Shiro ont dit en sueur froide, et cette fois ── leurs paroles ont fait s'écraser l'Ex-Machina.
 
   
"Ce n'est pas un souhait inaccessible, dites-vous ? Alors... allez-y et accordez notre wish── !!"
 
   
Ainsi, le paysage se métamorphosait à nouveau, et ce que l'ex-Machina souhaitait, c'était ── c'est exact.
 
   
Quelque chose que seul le Spieler peut accorder. Quelque chose de si important qu'ils ont dû se tromper eux-mêmes pour pouvoir le rencontrer à nouveau ── c'est bien ça :
 
   
'''"Nos cœurs ont-ils un sens ? ── Les Ex-Machinas peuvent-elles être pardonnées ── !?"'''
 
   
Yes... in short, that was it.
 
   
It was a very stupid... and noble wish.
 
   
When they refused to reproduce, when they were willing to go extinct, and when they tried to seduce Sora, it was all because they wanted was to be accepted by him ── by the Spieler.
 
   
The Ex-Machina deceived him, betrayed him and schemed against him. They killed, let other people get killed, and in the end they let themselves be killed.
 
   
Is it really okay for the Ex-Machina to live in this world even after doing all that? Would he be able to forgive them?
 
   
There wasn’t any trace of logic in any of that, ──They were simply... drowning in ‘guilt.’
 
   
They were machines that had been left without purpose. No. Their hearts were what was purposeless, and they were begging for an answer.
 
   
── And that’s precisely why Sora rejected them with a smile.
 
   
  +
<noinclude>
That’s not something they should be asking Sora, ​or even the Spieler.​
 
   
  +
== Références ==
“Hell if I know... That’s a wish (question) that only you yourselves can grant (answer)...”
 
  +
<references />
   
  +
<br /><br />
The Ex-Machina followed Sora’s gaze... and looked at the result of their exchange of ‘production hits.’ It was the world that they... the world that machines with hearts... had created.
 
  +
{| border="1" cellpadding="5" cellspacing="0" style="margin: 1em 1em 1em 0; background: #f9f9f9; border: 1px #aaaaaa solid; padding: 0.2em; border-collapse: collapse;"
  +
|-
  +
| Revenir au [[No_Game_No_Life_:_Tome_10_Chapitre_4|Chapitre 4]]
  +
| Retourner au [[No_Game_No_Life_-_Français|Sommaire]]
  +
| Passer à l' [[No_Game_No_Life_:_Tome_10_Épilogue|Épilogue]]
  +
|-
  +
|}
  +
</noinclude>

Latest revision as of 20:18, 28 September 2022

Chapitre 5 : Pour répondre (Pragmatisme)[edit]

Et donc,

la marionnette s'enfuit vers le ciel que l'oisillon désirait tant,

vers ce monde étroit et sombre.

Oui...

Un ciel pour que la marionnette soit à l'abri du mal, pour sourire du cœur.

Un endroit où personne ne les piétinerait, où personne ne les blesserait,

aucune force ne les contraint, aucun besoin de changer.

Un nouveau monde où ils pourraient voler.

 

Ce jour-là,

L'oisillon savait très bien que ça ne serait probablement jamais le cas.

L'oisillon implora la marionnette, qui jura de se battre :

Aucun ciel ne vaut la peine de te voir souffrir.

Alors la marionnette, elle aussi, s'enfuit dans cette même cage.

Jusqu'à ce que nous trouvions un moyen de créer ce ciel,

c'est ce que pensait la marionnette dans ce monde étouffant.

Pensée et seulement pensée...

Doutant et vacillant, ne trouvant rien à chercher,

la marionnette pensait toujours à cette promesse :

 

Ce jour-là,

dans un nouveau pays, regardant les cieux,

voyant le bébé oiseau déployer ses ailes et sourire,

la marionnette vide - le ciel - Sora -

Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite)

Partie 1[edit]

...Une scène remplie de l'écho de l'éruption de la Forge Sacrée... le site d'élimination des déchets.

Une gigantesque machine humanoïde argentée avance à pas lourds dans les ruines souterraines ensevelies sous les déchets métalliques. Des larmes coulent dans les yeux ardents de Veig qui marmonne avec désolation le premier souci de sa vie.

"... Ai-je vraiment fait quelque chose de si mal... ?"

Il se souvint des deux âmes qu'il avait fracassées après une lutte inattendue - l'âme de cette petite herbe étrangement coriace aux seins excellents, et l'âme de cette vipère incompréhensiblement toxique qui avait fait craquer son épée pour la première fois. Se balançant sombrement, vacillant en avant, il pensait :

...Que diable ai-je fait... ?

Veig se souvenait avoir été remercié, mais jamais blâmé. Pourtant, tout ce qu'il ressentait maintenant était un mystérieux sentiment de culpabilité gravé dans son âme trop profondément pour le nier. Maintenant, il se tenait là, devant la masse métallique tombée, la machine gisant sur le sol avec ses membres totalisés.

"...Ho... J'ai bien dit que je serais en retard, mais pour faire une sieste, tu as du cran, hein ?"

Veig a regardé attentivement le cadre cassé. Par le biais du système de communication, il a accusé ses pilotes de faire les morts.

Dans ce jeu, les attaques ne causent aucun dommage direct à la machine adverse. Par conséquent, tout dommage doit provenir d'une défaillance du rite ou d'une erreur de tir - ou être auto-infligé. Et honnêtement, c'était les deux. L'intuition de Veig lui a dit. Il a soulevé le corps brisé et a hurlé.

"Hey, je te parle !! Ton adversaire, c'est moi. Ne te retourne pas et ne meurs pas. Tu n'as aucun sens ?!"

En effet... Sora et Shiro n'ont jamais eu la moindre chance contre Veig dans une bataille d'armes spirituelles. Il était donc inévitable qu'ils perdent. Mais quand même...

"Tu n'as pas l'intention de te taire sans dire un mot sur ton âme, n'est-ce pas ? !"

Oui, ils avaient tenu tête à Veig avec une tempête de balles impensable. Mais ils n'ont rien emporté de leur âme, le barrage était trop fragile. Tout ce qu'il a fait c'est rejeter l'attaque de Veig et dire non à son âme...

Il n'a rien dit. Il n'a rien admis. Leur âme avait seulement rejeté la sienne et était restée inébranlable. Veig a serré les dents. S'ils pouvaient faire autant, alors pourquoi ?

Il souleva le cadre en ruine comme s'il le tenait par le col et se mit en colère :

“Quand allez-vous répondre à ma question ?!”

Et il a enfin obtenu une réponse.

"...Tout de suite, je le ferai. Je vais vous donner votre réponse, je vais le faire."

... Une voix a murmuré à travers la porte.

"Whuh ?!"

L'épave a soudainement répliqué en explosant, libérant un torrent d'âme fou. Elle lui répondit par une puissante imagerie qui lui vola momentanément sa conscience.

—……

Il était au fond d'un petit trou, sombre et exigu. Veig connaissait la fille qui pleurait en regardant le ciel, seule. Il la connaissait bien... la fille incapable de voler, qui plus que quiconque admirait les oiseaux qui volaient si haut.

Une fille paradoxale, elle savait qu'elle ne pouvait pas voler et pourtant elle levait les yeux au ciel... Elle pleurait même si elle avait abandonné... Le monde l'interrogeait avec des questions sans réponse - pourquoi elle avait fui, pourquoi elle n'avait pas essayé - puis lui demandait pourquoi elle pleurait... et la méprisait pour cela. Il l'a laissée dans ce trou... sans rien vouloir...

La fille solitaire... balançant son marteau à travers les larmes...... Il-

—……

Veig a essayé de tendre la main... mais blam, l'explosion a secoué la grotte et l'a tiré de sa rêverie. Dès qu'il a jeté un coup d'oeil autour de lui, peut-être plus tôt, il a deviné ce qui se passait. Il grimaça et hurla d'impatience.

"Quelle blague... Vous n'avez jamais eu personne là-dedans depuis le début ? C'était télécommandé... ?!"

Maintenant que tu le dis, il n'y avait aucune règle qui disait que tu devais piloter la machine... si ? S'ils le contrôlaient depuis un cockpit à l'extérieur du cadre, ils pouvaient le balancer sans problème.

Mais même si c'était télécommandé, ils devaient être connectés à leurs bras spirituels. Ce qui signifiait que faire exploser leur propre cadre si négligemment aurait des répercussions. Et en effet, le sol a tremblé avec une réaction en chaîne d'explosions l'une après l'autre dans toute la décharge.

Les esprits générés ont dessiné des lignes de lumière comme si elles circulaient dans des circuits gravés sur la scène. Le circuit de lumière convergeait pour le montrer :

La véritable unité !

Désireux de voir où se trouvait le vrai cockpit, Veig a suivi la lumière de l'esprit jusqu'à sa destination. Il s'est avéré qu'il se trouvait au centre de la scène tremblante, si loin que sa fonction zoom était tout juste suffisante pour le distinguer. Au sommet d'une plante particulièrement haute, ses yeux ont trouvé leur cible et se sont ouverts en grand. Il s'agissait d'une fille qu'il connaissait bien, debout sur le siège d'un cockpit ouvert.

"Vous demandez pourquoi j'ai fui ce monde sanglant, n'est-ce pas... ? ...C'est une question stupide, en effet."

Mais c'est une fille qu'il ne connaissait pas qui lui a murmuré. Ses yeux, embrasés d'un feu inextinguible, regardaient sa machine au loin. La fille, avec un morceau de ferraille en forme de marteau dans sa main, a parlé comme si elle déposait une déclaration de guerre. De son cœur, elle a dit son âme... pas des faits objectifs, mais ses sentiments :

"C'est parce que je méprise ce monde, vraiment."

Partie 2[edit]

Til’s voice, resolute, was yet like her limbs…jittery. She couldn’t help but tremble, because of what she saw down there from the open cockpit—Veig standing there in the venue that still quaked from the blasts—and because of the sparkling hammer in her right hand. Regardless—

“Don’t worry. We’ll blast off with you. We promised, didn’t we?”

“…Brother…always…keeps, his promises… Trust us, okay?”

—Sora’s and Shiro’s voices intoned from the seat in front of her, joyful but firm. And Til felt them holding her left hand tight. She broke into a smile to realize her trembling had somehow stopped…and she continued with her eyes fixed straight ahead on Veig’s machine, all the way through to the man inside.

“…I hate this country. I hate Hardenfell, I do.”

She reaffirmed her feelings—her belief. This arrogant world told her not to run. This

oppressive world told her not to be ashamed. Til looked up at its tireless way of life and sneered at it.

“I love the sky, I do… In this country…the sky is closed off, it is.”

The cave’s ceiling reminded her; lost and confused, she’d ended up in this dump before she knew it, and the world asked her, Why did you run? Now, Til knew the feeling of a hand in hers. Now, she knew another world—that of those two. Now, she could say it:

Ah…there never was a place for me here.

—Screw this place—!!

So—!

“I also hate the chieftain of this country. I hate you, I do…!”

The hammer sparkled ever brighter as Til’s words spilled out uncontrollably, with the pain that burned her up. What came back was a lonely, sorrowful chuckle. Til ground her teeth.

…She’d known—no, she’d had a hunch—that he’d say that. What he was saying. As if it was everything—

“I hate that…how everything’s just as you expected… I hate iiit!!”

Her voice impulsively swelled with the pain that only grew:

“I hate how you act like you’re so great, I do! I hate even more that you actually are, I do!!”

The dam had burst, and her feelings could no longer be contained.

“I hate how you advertise yourself as a genius, I do! I hate how I can’t argue because you actually are a genius, I do!! I hate how you look down on me, I do! I hate so much that it’s only natural because you’re above me, I do!! I hate how you’re so hairy!! You shaved too much, you say?! So what? Are you trying to rub it in? I wish you’d go to hell, I do!! I hate you, I hate you, I hate you—U-Uncle, you’re a pervert!! I hate you very, very, veeery much, I do!!”

«Whoa!! Come on, stop already or I’m really gonna cry! Goddamn!»

The momentum had flushed out everything Til wanted to say. Inattentive to the tearful begging over the comm system, Til caught her breath. As the shaking of the stage and the sparkling of her hammer and her pain all grew in speed, she wiped her tears. With a sharp, firm voice, she mulled over her words carefully and gave her answer:

“I hate you. That’s why I run. If that’s not enough for you to understand—”

Then in the spirit of the game:

“—I’ll sock it to you like this—and then I think you will understand, I do.”

Yes—seeing behind her eyelids the place the feeling of those two had taken her as they held her left hand, that black sky with a white bird, Til laid down the gauntlet sonorously.

“I fled to win—to honor my promise, I did.”

…A tactical withdrawal was made when one had a chance of victory… She had been just lost, but now it would be redefined—no. Each time another explosion went off, the spirits converged into her hammer, and it was that pain.

And now it had been redefined—!!

That pain had turned her conviction into that of the past. Til savagely swung her hammer as she—

—bellowed forth her soul with the stirring of a power beyond all normal conception throughout the venue.

“I fled for the sake of this day, when I’d surpass you, I diiid!!”

Partie 3[edit]

It was a power that all feared instinctively. The memories sleeping deep in their blood awakened. An outrageous power of a whole different rank, a whole different status, a whole different order of magnitude—quite literally a different level. The future brought on in the next few moments by this power beyond reason didn’t take someone like Veig to foresee. It was a strike from the heavens that sneered at every one of heaven’s gifts crawling atop the earth, judging them likewise of null value. No one could mistake that power. It was

a Heavenly Smite……

“Hey, whoaaa! I thought the Flügel wasn’t—hey, isn’t that against the rules?!”

From his machine—his cockpit—Veig screeched, blanching. Someone who wasn’t in the game—with magic that wasn’t even a seal rite!! His one eye searched in a panic for the Flügel, but in the next moment—

—he realized that the center of the crawling power…was Til’s hammer. And his one eye was opened by the roar over the comm system and the unheard-of shock that followed… Yes:

«Ultra-large-scale spirit-arm expansion—connect all!! Ariiiise!!!»

Til’s face wrenched in agony as she brought down the hammer. There was a flash as it bore through the cockpit…and through the plant below. With that, there came a moment of silence to the blast-stricken venue. And then…

“—?!!”

…a vertical oscillation unlike anything that had gone before tossed them. A heavy shock came from behind Veig. He dodged instinctively on the spot, but from the mass of metal that had only grazed him flowed a tempestuous soul.

……

A girl who wanted to imagine things that could not be imagined. A girl who wanted to fly though by no effort could she fly. Saying she could do nothing, she chased the bird in the sky for which there was nothing to do…

They said she was just running. They mocked that it was impossible. Her soul…

«I…knew it! …I knew it!! Better than anyone, I did…!!»

The transmission helped Veig crawl back to reality. But another—no, ten more—no, a hundred, a thousand, ten thousand—innumerable storms of metal whipped through the stage and assaulted his unit like squalls.

Just scraps, they hadn’t much in the way of force or even speed. But every time the fierce soul contained in them scratched by his frame, it left residue. As Til’s voice, wheezing in agony, continued to come through, it pounded at Veig’s will, hard, so hard—

«So…you wanted me to live like you…? Fa-kew!!»

To live like them. Like a Dwarf. Without giving up. Without going astray or tiring. To try to overcome natural gifts. To live without shame or retreat. Indeed… Putting themselves on pedestals, though they couldn’t overcome Veig!! Looking as if they understood, talking as if they knew!! They’d called her rubbish, and then!! They’d all said it. They’d basically said this…

—Everyone else is doing it, so you should, too.

—You can dream you’ll be rewarded. Just do it—

—just shut up and do your work!!—

«I don’t like a world that tells me what to do… I hate it, I do!!»

I’ll never give in…

I’ll overcome the chieftain and destroy those dictates—!!

I’ll use measuring instruments and Elven theory. I’ll use anything to find a different way!

I’ll show him… So she thought…

«But…no matter what I did…I just…couldn’t find anything!!»

Just piling up failures. Bathed in error, lost, confused, making one mistake after another. At last surrendering to a false resignation, as paradoxical as ever. Unable to say anything in return… At some point…she came to think she’d forgotten those feelings, and just wandered, pathetically.

«…But—hee-hee… Now I know what to say—I do…»

Weeping, sobbing, yet the two souls grinned. At last Veig realized the true nature of the maelstrom of metal pounding his unit. And for the first time in his life, he said, It couldn’t be—he doubted his own intuition.

“……Hey… Ho. I must be hallucinating, ain’t I?”

He saw the whirlwind of metal converging. Not the ground shaking, but the stage moving. Not the metal flying, but just gathering. The parts, the catalysts were joining and coupling and assembling. The majestic waste disposal site was rising as one. The stage itself was wakening—and standing up. That was his impression. It was confirmed by Til’s announcement to everyone watching in Hardenfell, I’ll tell you, and the thing that towered before his eyes—a thing inconceivably gargantuan.

«You forge ahead without shame…as you will—but I, too…will do as I will, I will!!»

She’d led a life of shame—failing, contradicting herself, getting lost without end. Today, this moment, was what it had all been for, and for that she was proud. She trumpeted to all the world that had rejected her, just as they were taught:

«Shut up!! Your stupid world can eat shit, it can!! Pft!»

Having asserted her freedom to rebel, the girl crumpled. The siblings embraced her and kept her from falling. Veig gaped at last.

It wasn’t from finally observing the giant object towering over him. It was the girl held by the siblings in the now-empty cockpit at the top…the girl weeping tears of heartfelt joy that she was not alone—a girl beyond his knowledge, who looked down at a bird from heights beyond its knowledge…with a dazzling smile…beyond all knowledge.

«…Uncle, did you…ever imagine…this…?»

She asked him whether this was a sight that effort and sensibility could get to—and that moment, a torrent of violence descended upon Veig’s unit…

Partie 4[edit]

Neither Veig nor any of the Dwarves watching through all of Hardenfell had ever imagined it, most likely. However, aside from Dwarves…the three who were watching at Til’s hideout did not seem all that surprised. Their eyes still on the monitor, they spoke admiringly…

“…Wow… A city can walk, can it…? Oh, is that also a spirit arm?”

“To be more precise, it is a spirit-arm expansion connected to her hammer, on which she engraved my one-percent Heavenly Smite.”

“Observation: Height 9,700 meters. Length 74,200 meters. Cannon count 982. Definition: High-maneuver fortress class. Evidence of brilliance of Master. Excessive. Zero maturity. This unit loves that part of him, too… Blush.”

Steph knew those siblings… She’d imagined they’d do something unimaginable. No, she’d known it. So she watched the screen with a sense of resignation, as a shadow desperately ran from the storm falling from the mountain of steel…

Partie 5[edit]

At the venue, rain fell from the heap of scrap—torrential rain deep underground where there was no sky. Each drop sliced the wind, pierced the ground, and created a deeper depth below the bottom.

“What a little man you are, Veig!! You talk big, but you’re the one who’s smaaaall!!”

It was a hailstorm of scrap that accompanied the raucous laughter.

“You called this stage our hunting grounds?! What puny thoughts—what a tiny imagination!! As would be expected from someone so small-minded as to only appreciate big boobs—ah, it’s a veritable microcosm of your life!!”

“…You said…we could use any machines…and do anything with the venue, didn’t you?♪”

Towering with a sneer on top was a giant mecha of junk—of the unwanted. Of unvalued failures and rejected scrap.

This was the gathering place for the things that might have not been mistakes. This was their home turf, they indicated with a sneer.

“Who’s gonna take the time to hunt their prey after they’ve already lured them in?”

Sora uproariously exposed the truth that was now assaulting Veig.

“If you’re gonna lure in your prey, obviously you’re gonna go straight to a trap, aren’t you, you scrub?!”

It was a cage, a trap. The junk itself, the venue itself, the soul of a girl who had patched failure to error itself—

“Ladies and gentlemen—the venue itself is our machine!! How do you like that?!”

“…We of Blank call it…the Spirit of Mother Til…♪”

It literally looked down on Veig, nine hundred seventy times his size. Sora and Shiro cackled, back at the reins for their big counterattack.

—Come, O ye who declare yourselves infallible, those of the righteous world. Now our patchwork heap shall speak with iron and lightning and fire to test our Mother’s spirit. We shall now question the refuse that you have shorn away and discarded in your quest to forge. We ask: On what grounds did you reject us—?!

“Personally, I’m not as into the NEXTs as the Arms Forts built by average schmucks to confront them.”

In fiction, raw size is destined to be overthrown.

Which is how we know that reality is different!! Indeed—!!

“Raw mass is the secret to defeating genius, biiitch!! We haven’t designed this bullet hell with any place to hide! You trap ’em and smash ’em with sheer numbers! There’s no better tactic!! All you gotta do is win, baby, win!!”

In reality—overkill is all the better!!

Seated in the cockpit, Sora and Shiro controlled the massive body and filled the screen with projectiles.

«The fock?! How’d you get such a crazy machine?!»

Veig screeched as he just barely managed to demi-shift from one empty location to another.

«What kinda Dwarf has the power to run a barmy monster like that?!»

Between that and the Heavenly Strike, Veig was sure now there were some spirits involved far outside the regulations. He raged at their perceived violation of the rules.

……Ha. His opponents laughed in unison. They knew it: Dwarves were the perfect negative examples. After all, they were just half-right. Just as he guessed that the stage itself was their machine, but that wasn’t even close to enough. On Sora’s lap sat Shiro—and on her lap sat a girl whose face was scrunched in pain, but who still sneered with fearless irony—

“Chieftain… You ask that now? I couldn’t even start up our first machine without boosting, I couldn’t.”

It seemed he had still overlooked the trick in Shiro’s arms. Yes, it was the murmuring of Til, the real trick, most impossible of all—

“To begin with…I can’t even use magic without boosting, I can’t.”

«—Huhhh?!»

—that made Veig cry out in long-delayed recognition. Sora chuckled. Yes, a Dwarf so great as Veig probably couldn’t have imagined such a trick. Til, by nature, couldn’t even use magic, much less operate a supermassive spirit arm. For Til—

—WAS AS SMOOTH AS DOLPHIN—!!!

Dwarves used catalysts because of the spiritual overload caused by their mithril—to synchronize externally. But Til didn’t have that mithril!! She wasn’t subject to such overload, or even load for that matter!! That was why she used boosting… Yes…the hidden truth that astonished Jibril when Til used her shift. Til couldn’t use magic without boosting. Conversely, that meant she could if she used boosting…

…It meant she could use boosting. For example: She could chain boost to boost on the chain reaction of explosions of the huge number of demi-shift anchors they’d planted, funnel the spirits into her hammer on which she’d engraved a Rite of Heavenly Smiting, and synchronize it into her body! With the vast amount of spirits thus summoned under her control, she could operate this leviathan assemblage of parts, this scrap on the stage on which she’d engraved seal rites…!!

… Yes, if a normal Dwarf tried this, they’d blow right up. It would be impossible and meaningless. Just as Til said, it would be as perverse an idea as building an underwater breathing apparatus for a fish. But for such an abnormal dwarf, it was both possible and essential. For Til—

—WAS AS SMOOTH AS DOLPHIN—!!!

«Wha—? Wait, whoa— Niecey, don’t tell me yours still hasn’t growwwn?!»

“Heh…heh-heh, Ch-Chieftain…I’d like to see you burn in hell! I would…”

Listening to their exchange, Sora, to be honest, was fairly sure by now this was not the case. But he still insisted: they had to be talking about beards!! So anyway—!

“Heh, this is the difference in natural gifts… Bow before the absolute wall you cannot overcome, Veig!!”

«Fock!! How can a Dwarf’s body endure that shite? You wanna kill my fockin’ niece?!»

The transmission to Sora roared full of naked rage. Understandable. One percent of Jibril’s power—the power to run a supermassive machine like that—was as reckless as pouring rocket fuel into an automobile. Therefore…

“…Didn’t you say no mercy? A man’s word isn’t worth much these days, huh?”

«—!!»

…Sora saw that Veig was thinking of taking a bullet and losing the game for Til’s sake, and Sora stopped him, making a face. If Til died, it would probably spell death for Sora and Shiro, who were holding her, too. Til was barely conscious, but still she held firm to her hammer and smiled.

—Veig meant to lose intentionally.

This man didn’t seem to understand what a humiliation that would be—!!

“To hell with your patronizing sympathy!! This is a trap—there’s no place for you to hide and no room for you to choose!!”

Sora’s howl what seemed like a signal to that which sat somewhere in the supermassive machine behind the giant cannon that opened its mouth with a roar: another machine. Sora and the operator inside the additional cockpit announced savagely:

“There’s only one future: Til’s complete victory!!”

«Whyyy, it’s time for the showwwdowwwn.♥»

That moment, the light of the Holy Forge flashed from the barrel, and suddenly a metal glob blocked the opening. Connected to the muzzle, the object sparkled—and this time, Veig froze, mech and all. It was another legacy of the past that he could not mistake.

“Can you dodge a bomb? If you know a way, as a gamer, I’d very much like to know!”

A bomb indeed, leaving no place to hide. A bomb called…yes, that’s right:

…The E-bomb…

Partie 6[edit]

In the cockpit behind the blazing E-bomb was Fiel, smiling.

“Why, you’ll note that we’ve followed the rules to a T. And in a most sustainable way, if I might add.♥”

No magic other than seal rites. You lost if your core broke. And the players here were everyone…

“Anyone can very well recycle the unit we lost in, caaan’t theyyy?♥”

True, Til could connect and use Fiel’s unit. Also:

“Incluuuding the seal of protection of that boorish fire, and incluuuding the seal rites on the unit.♪”

Fiel had in mind the seventh player, and their fifth trump card.

They hadn’t bothered with any seal rites for the specs, but they had bothered with seal rites.

They had implemented an eighty-four-fold rite using the seal of protection of an Old Deus. And they’d used the Holy Forge, the power of Ocain, to enable shifting.

Til had subsumed Fiel’s unit and commandeered it under the protection of Ocain. And there was no rule that Til couldn’t use that thing shifted from her hideout!! Chlammy asked suspiciously of the merry Fiel, who occupied the same cockpit:

“…Fi, I’ve been wondering: Whose idea was it to use the seal of Ocain’s protection?”

She’d heard of the “rites of spirit-breaking” or whatever that they’d used in the War, such as Áka Si Anse—spells that used seal rites to call upon the protection of Kainas, creator of the Elves. But it was said they were no longer usable after the Ten Covenants. In that case, this thing Fiel produced must have been newly compiled, after the War.

…Who would have implemented a seal rite to call upon Ocain, of all gods? For that matter, even having grown up in Elven Gard, Chlammy had never heard of a spell that could un-quasi-shift such a large mass.

“Mmm, I don’t know, myself. It’s been the Nirvalens’ ace in the hole for generations.”

Fiel tilted her head. Yes, and they’d said this…

“They said trump cards are trump cards because you don’t reveal them until the showdown.”

Howeverrr… She gave Chlammy her greatest smile as she continued.

“Why, my ultimate trump card is you, Chlammy.♪”

Fiel had gone to such lengths as to reveal her family’s secret. She smiled at her best friend: They had lost—and that therefore was the victory planned. Chlammy beamed and reflexively looked away, embarrassed.

“If you say we can’t win…why, then we can’t win.”

Yes…from the moment Chlammy had concluded that they couldn’t win…

…Fiel had resigned from this game…

So, they had requested of Sora and Shiro a friendly token of appreciation for their friendly cooperation. It was a condition of the deal, in other words: No matter who won—

—Veig must be commanded to bear shame for the rest of his life…

“Whyyy, it doesn’t matter what you do as long as you win!! Our objective is to convict that thing, the offender! In which caaase, it doesn’t maaatter who uses whose power to win. As long as the crook gets his just deserts, we have wooon!!”

Fiel’s bright demeanor made Chlammy chuckle.

“…Well, we do have to regret a little we didn’t make good on our chance to win directly.”

“But we must count ourselves blessed to have been able to pummel you a bit.♪ After allll—”

“Yes. We are really perfect outsiders to this matter. We’re not even friends, you know?”

As they snidely echoed Veig’s remarks, Chlammy had a thought.

—They could win an unwinnable match through someone else’s power. Then how might they answer an unanswerable question?

“We’ll make others answer for us… In other words, as usual, we win through sophistry.”

—Having had their past questioned: Have you paid your tab?

—They answered with their future: I will when I can…

……

“…And so the puppet continued building the sky… The sky only they still could not see…”

In the cramped cockpit, Chlammy smiled subtly as she gazed upon the sky before her. They’d opened it for her, for Fi, for Jibril, the Werebeasts, the Old Deus, and Ex Machina… And now…

“They’re opening up Til’s sky… Going on until they find their own…”

Partie 7[edit]

At last, brilliant, blinding light.

Til had gathered things from outside—welded them, forged them, patched them together in one wrong way after another. Now her fire melted them all together, and cast them as ingenuity, which she used to reach the sky.

“…Uncle…have I…kept…my promise…?”

The spirits raged, and her body ached as if it was about to break.

“Have I…reached a sky…that no one has seen before?!”

The heat threatened to burn out her spirit corridor junction nerves. But alas, Til smiled regardless…

“…Do you…want…to know…what it’s…like…?!”

By now, only one thing entered her muddied consciousness: the distant sky Til was sure she’d never imagined, and that no one else ever had—the feeling of floating in a deep, black sky, Veig too far behind to see, uncertain of whether he could hear the voice she wrung out, or even whether it was coming out at all—

Still, she’d fulfill the promise of that distant day. She’d vowed that she would surpass him—and promised something to the bird of that day. She spelled out the wish she’d held in her heart, that her words, her smile would reach their destination.

“You piece of shit, you’ll never understand, you won’t!! Serves you right, it does!! Pft!”

«Niecey!! You got to get back at me, huh?! Ain’t ya imitatin’ me?!»

Veig’s transmission came through at trace volume. Til did hear it, though, and she closed her eyes and grinned.

…Please. I’m about to fall under the delusion that I have become a bird, I do. But I know…that it’s just an illusion, I do. By tomorrow, perhaps even by one second in the future, I’ll be made to know

Very well then…!! Making mistakes is my only specialty—!!

—Assuming I can… Assuming that nothing’s impossible! I’ll fail again, and build up my mountain of mistakes, I will!!

She’d lose her way, she’d get confused, she’d blunder—and every time, she’d cry and wail and gnash her teeth in vexation! Til would take the long way around like a perfect fool, getting lost repeatedly, pathetically drenched in tears and shame. She might never even know if it had meaning. But there was a sight that could only be seen by taking that foolish path.

It could never be seen by those born with natural talent…by the birds that didn’t build airplanes.

It could never be seen by the birds that had never felt that obsession: I want to fly anyway. There was such an entertaining sight to see, to be found in a place no one imagined.

…I’m ready to make as many mistakes as it takes. I can say that now, I can…

And so, while Til went limp in Shiro’s arms—

“…Well, bet this is news to you smart folks. Here’s the common knowledge of the weak. Listen with gratitude, yeah?!”

—Sora howled at the shell of the E-bomb, which glowed like a star to announce it was ready for blast-off.

“…Generally speaking, things in the world don’t go the way you imagine…”

Just as they had sailed for India and mistakenly arrived in the New World; as they had tried to prove everything with mathematics and mistakenly refuted their mathematics; as they had built rockets to reach the moon and mistakenly dropped them on Earth…

…As far as humans were concerned, perfection was a waste of time. They’d mess it up anyway. To seek mere perfection wasn’t going to do it. Therefore—!!

“Your thinking is too damn small!! If you want to fly, you’re not gonna have a chance unless you have the guts to go past the damn moon and crash into Mars by mistake!!”

Well…yes…?

“Even if you get up and down backward, you might be able to go through the planet to the sky at the other side, right?♪”

You might end up with a result better than perfect, right?

«…You fockin’ with me? Shit—»

A man born with natural talent… A bird that flew by sensibility alone…transmitted back with a sense of awe at the unknown he’d never had before—or not in a long time at least.

Indeed…they couldn’t use the E-bomb. So he didn’t know what it was they were on the verge of launching. He didn’t know what it was to accomplish. He didn’t even know a thing about the heights where his niece floated now.

But even so! There was one thing he was sure about. He howled with a longing he’d never felt.

«So you’re saying you don’t know what the hell will happen. You’re bloody daft, aren’t ya?!»

If it might be the case that Til couldn’t take it—!! That instant, Veig’s unit appeared to get blown away and then vanished from sight. One soul raced forth through the air, with maneuvers uncapturable by Sora’s eyes, or by the venue’s cameras. It left no trace; the unit broken down, it raced past its limits, riding the force of a fist.

—I’ll overcome even that—

Detecting the single strike to end it, Sora smirked and answered inwardly.

—Yeah. That’s right! That’s how we live, as fools incapable of anything but straying and failing and erring. Bet it’s a breath of fresh air for smarty-pants jerks like you who live with all trial and no error, huh?

What’s gonna happen? How the hell would I know?!

“That’s why you gotta test that shit! That’s what we idiots call science!”

Sora sneered and activated the contents of the E-bomb in the muzzle, and a moment later Veig unleashed one soulful strike that pierced the shell.

Partie 8[edit]

It was a full-on collision of Veig’s and Til’s souls, entangling, stirring, radiating white. No one could tell whose soul it was anymore. Everything raced through the catalysts and through the minds of all present…

……

…The man had been born with outstanding sensibilities. Everyone knew him to be a genius. He too knew this, not as a matter of presumption or conceit, but as a proud matter of fact. He swung his hammer without guile, yet with ferocity. To create a work that was better—no, the best. An unprecedented masterpiece. A divine revelation!! He would enter that

realm only one before in the history of Dwarf, his ancestor, had laid eyes on. His eyes reflected the back of that genius who had laid his fingers on creation—the alteration of concepts. He would reach that extreme none had approached in six thousand years. The man who kept piling up successes was the second coming of that sublimity. Everyone was certain he would be the next chieftain. Amidst all this, the man was hurling invective at a strange kid who was following him around:

“Hey… Get lost already, would ya, fockin’ brat?! You’re gettin’ in the way of my work!!”

“I’m not getting in the way, I’m not. I’m seducing my future husband, I am.”

The one contradicting him as if it was nothing was, at the time, a little girl. The one who called herself his future wife.

“If you think I’m getting in your way, that just proves you have feelings for me, doesn’t it, Uncle? Doesn’t it?!”

“Niecey, you’re gonna stand there winkin’ and blowin’ kisses at me like some bloody fool? I’ve feelings, harsh feelings!”

She was the precocious daughter of one of his older stepsisters, and she’d taken an inexplicable shine to him.

“I ain’t got no interest in some kid who ain’t even got any hair grown in yet—can’t bear to look at ya. Piss off,” he commanded.

The child shuddered at the man’s sharp one-eyed glare.

That was that. Everyone kept their distance from him. His eye had the gift of ending the conversation. Even children always grasped the point that he lived in a different world…until then…

“H-how do you know that I’m smooth?! Have you seen it?!”

But this child shuddered because she suspected he had looked at her naked. Incidentally, this was the fifth time this exchange had occurred. In other words—

“You peeped on me?! You licked me all over with your eyes, how can I get married now, you should take responsibility, and then I’ll be the wife of the chieftain, what a way to marry up, it is! Come, come, come, Mr. Sir? If you’ll marry me, I can show you my body aaany—”

“I can see from your face you ain’t got no beard, all right?! Don’t blush. Why are ya strippin’?!”

“Ah!! No, I don’t want to be the wife of some pervert who lusts after children, I don’t!!”

“Listen to me, will ya?! Wait, didn’t you just say you were seducing me? What do you want?!”

No matter how he tried to get rid of her, she kept coming. The man clutched his head.

—The hell’s with this fockin’ brat? His niece had a strange way with words. But more than anything, it was his own sense of discomfort that confused him. Never having experienced failure or discouragement, the feeling was altogether unfamiliar to him. It would be a while before he realized it was his first experience of anger.

“…Listen, Niecey. I’m a fockin’ genius. And that makes me a bloody fine man. You followin’ me?”

“Ah! S-so you mean, when I marry you, I’ll be a fine woman?!”

“Argh, that ain’t it at all. This is the problem. You ain’t good for me, is what I’m sayin’.”

Back then, he had concluded thus:

“You’ll never be a fine woman.”


“…Uh-huhhh… What is a fine woman…?”

“First of all, she’s an adult with hair. You’re out of the question. And she’s a woman who fits me. Let’s see… So first, she has big boobs. And then, if her spirit-arm craft ain’t at least on my level, I ain’t messin’ with that, either. Otherwise, hmm, she’s damn beautiful and damn chaste and damn sexy as far as I’m concerned. That’s what it means to be a fine woman.”

“…Uncle, that’s just a fantasy woman, it is.”

“Rngh?”

“I-I—I mean, there are no Dwarves with big boobs, there aren’t! And everything after the ‘Otherwise, hmm’ is exactly what my aunts told me virgins fantasize about, it is! Uncle, are you a virgin? By the way, what is a virgin?!”

“Shut up! What’s wrong with an outta-this-world man wanting an outta-this-world woman? Those fockin’ sisters of mine!!”

And then:

“Heh, you’re hopeless, you are. I’ll just have to become a fine woman for you, I will.”

……Suddenly…

“In another thirteen, I’ll be an adult, I will. I’ll be downright bushy, I will!! I’ll be beautiful, and oh so chaste, whatever that means, I will! Then you just have to get me sexy, and that’s that, it is!!”

…the child whose pale blue eyes sparkled as she spoke started to feel extremely dissatisfied.

“I’ll do my best to make spirit arms like you, I will. If you just give up on the big boobs, I’ll be such a fine woman, right in front of you! And I’ll help you stop being a virgin, I will!!”

She smiled as if to ask: So what is a virgin? He thrust back feelings he didn’t understand himself—

“It ain’t happening. Such a good-for-nothin’ ain’t ever gonna get how to make spirit arms.”

…And that—

was the man’s first misreading…

“……A good-for-nothing…? …What? You mean me…?”

…What? What’s with those teary eyes like you can’t believe what you just heard?! The man felt ever more uncomfortable.

“Wh-why nottt? I-I’ll d-do my best, I will.”

“Your best ain’t gonna do it…!! Why can’t you see?!”

Ah—the child truly didn’t understand.

Dwarf was a race that created exactly what it imagined. But she didn’t see that she didn’t see what he saw. She’d never even imagined she might not have talent. The man stood bewildered as to why that was so uncomfortable for him.

“…I…I just don’t—understand, I don’t… A-after all…”

She rebutted between sobs.

“…Uncle, you don’t understand why I don’t understand, you don’t!”

And at last the man had his answer.

“U-Uncle—you can’t overcome the limits of your own imagination, you can’t!!”

“R-really…I’ve already surpassed your imagination, by being unimaginable to you, I have. I’ll make a spirit arm that surpasses you easily… S-see, I’ve won the argument, I have!”

…Indeed…the man himself did not understand the child. He couldn’t imagine what she was thinking, what she was feeling, what…she was crying about… The man she admired over all others had told her she was good for nothing. But she argued against that absolute pronouncement and declared that she’d yet overcome it, weeping and despairing while her eyes burned with blue fire. It was that paradox that baffled the man who never strayed or erred:

…He feared that unimaginable child…

…The man had been born with outstanding sensibilities. They grasped even that divine realm only his ancestor had seen. And thereby he became the first in history to reach the extreme that in over six thousand years no one had been able to approach.

And then? What next?

The man could only imagine following in the footsteps of his ancestor, but still he had a hunch. Given all this, what was it that his ancestor had seen before he reached this realm?

He couldn’t have been a normal Dwarf. He must have been different, something unreadable, incomprehensible, unimaginable… Rather like that well-endowed lady his ancestor was said to have loved…or—

“I—I promise I’ll make a spirit arm that surpasses you, I do.”

—like the paradoxical child declaring this irresolute resolution—

“…Arright then. Go make a spirit arm that surpasses mine and bring it back here.”

—to overcome six thousand years of Dwarven stagnation…and the limits of sensibility—

“I’ll be here waiting for the damn fine woman who can beat me. It’s a promise.”

—to become a damn fine woman.

The man and the child joined pinkies in a solemn oath. He didn’t understand what was meant by her eyes, which looked up at him holding back tears. But he decided that, until he understood, until he was surpassed—he’d be the finest man imaginable…to be a good match for such a fine woman.

But the child fled…

She was still a paradox, while he still did not understand her at all, running even as he chased. The days and months passed idly—until one day…

…the man fell right into the trap of two strange Immanities. The otherworlders were winning while running from their past. The contradiction made the man sure: These two would know why the child ran.

…And his hunch was proven right. However—

“…A damn ham-fisted resolution… I was the one running, huh?”

—as their consciousnesses melded and the man touched the soul of the child from back then, he laughed at himself. He’d been called out on his limits—and he himself had run from overcoming them.

And from trying to imagine why the child had cried that day. Her eyes, heavy with unease, had sought—

—someone to be her place of belonging, to take her fumbling hand as she looked up to that sky where she knew she couldn’t fly…in that darkness as deep as her will. That was all… The man shouldn’t have waited to be surpassed. He should have sought with the child a way to surpass his limits.

“… Really? Is that really how it is? You were running? Are you sure?”

In their melding consciousnesses, the sarcastic laughter of a young man interrupted their thoughts.

“You think falling into the junk heap with Til and becoming like Shiro and me is not running? You think that’s being right? Yeah, maybe it is. But maybe it isn’t.”

Was the man running from his tab? From the paradoxical child who hoped for what he couldn’t imagine? From his paradoxical self who tried to understand a child he couldn’t? Chasing after the child who fled against his sensibilities that told him it was impossible, going so far as to put us on the hook…

So, what’s the difference between running and running from running…?

Partie 9[edit]

And so…the impact that shook to the surface left the cave. The force that connected the parts of the massive body ceased, and pieces of metal fell like hail. Through the whirlwind of dust walked a man who carried an unconscious girl. A rusty man. His mithril had lost its luster due to spiritual overload, his hair and his beard now rusted over… But strangely it seemed to be the true form of a man with the surname Drauvnir. It seemed proof of the way of life of a fool, using and abusing himself to overcome himself, not knowing what would happen, unafraid of overload—the only one to overcome the limits of his race…

I won’t let her die. The man had sacrificed his frame and overcome his limits to save his niece. But then suddenly—seeing her unconscious in his arms yet unwilling to release her hammer, looking genuinely happy, her chest rising and falling dramatically in sleep, smiling—

“……Ha…ha…! Haaa—ha-ha-haaa…!!”

—the man at last collapsed, like his broken soul sword, spread-eagled over the ground laughing.

“…Ahh… My fockin’ niece beat me good… The future is hers… I’ve lost…”

Yes: Veig recognized his defeat. He looked up to the heavens—and at last, he and all the Dwarves watching the broadcast—

—saw…the sky…

An unknown sky, inconceivable underground…yet they saw it. That of which Til had spoken—just as that which had closed off the sky before had broken, for the first time in six thousand years, it was pried open—that which lay beyond the high blue sky…

“…You feel that, Veig Drauvnir? You see how small you are, how shitty your taste?” asked one of the shadows peering down at him. The shadowy figure glanced at the group that Jibril had saved the moment Veig’s core had broken.

NGNL V10 12.jpg

“You gotta fight with people on your level. Sorry, man. You’re just not up to playing me yet.”

Ah, what a small man he had been. Veig looked up at Sora, seeing in him a very different kind of man.

“…Small boobs, big boobs, even humongous boobs; fake boobs and real boobs… They are all boobs…”

A big man… Such a big man. Sora eyed him calmly.

“If you claim to love boobs, how can you speak of right or wrong? Speak of love.”

The big, big man’s voice was so clear you could hear him all the way to nirvana.

“To reject boobs other than those of the uniform ponderous size you favor as fake, and to impose this view on others…”

No censure, no blame, no scorn or spite could be heard in his voice…only the sound of a man who had obtained enlightenment and imparted to the world the truth.

“To speak to such a soul is less than my soul is worth.”

…Dost thou find it wonderful? Then may it be wonderful. No one can violate thy freedom to so find it. Then why, in speaking thy feelings, shalt thou denigrate others’? Indeed…

“Ideal tits? They’re perfect if you work on them? Ahh, how small, how small!!”

It was he, Veig, who had lacked confidence. Whereas this immeasurable man, as vast as the sky, had stood from the beginning far beyond Veig, on a higher plane.

…He was one truly great virgin. Yes…

“If ya want ideal boobs, you’re not gonna have a chance unless you have the guts to go for the woman who goes way the hell past your ideals, are ya?!”

Ah…it was just as his fockin’ niece had said. The child that day had already surpassed him…and now she’d become a fine woman who surpassed his imagination. Sora smiled at this, too.

“…Yeah. It was my limit to pursue mere perfection.”

Veig felt he’d seen for the first time what that child kept yearning for. She hadn’t been looking at the birds. From the very start, she’d been looking at the sky in which they flew…

“…Ah, finally I can see what my fockin’ niece saw.”

That sky one wished for and longed for and pined for and yet could never imagine: that which he’d always pursued…the ideal big tits that surpassed the perfect… Ah, yes…

Bwoing…

Veig gazed innocently at Til as she slept, her rising and falling chest—her humongous boobs. Tits of such excess as to look a little unbalanced, allowing statuesque beauty to crumble. He smiled at this ideal he’d finally found, an ideal beyond limits. He was happy……

Partie 10[edit]

Indeed… Only two in history had seen that divine realm. A third who had opened the door without being able to see it was responsible for this by-product of a successful failure. In the E-bomb shell had been placed two false ethers to conceptually resonate.

“Hey—th-these are heavy; I can’t even stand! ‘Big’ doesn’t even describe these!”

“You see, Dora, this is the conceptual rewrite of ‘big boob(?) essence’—”

“Analysis: Bust value of woman of unknown name. Provisionally categorized under handle ‘megatits.’ Very niche support.’”

“What are you talking about?! These are going to turn back, aren’t they? I can’t live like this!”

“Why, I’m fine if we don’t turn back, insofar as I’ve happened to match Chlammy. ”

“You must be joking! Why do I have even less now?! I won’t tolerate having no boobs! Hey, Fi, saying your small boobs match me, are you indirectly dissing me?! Give me back my boobs!”

“Query: This unit’s bust provisionally categorized under ‘ample bosom’… Questioning conceptual rewrite of ‘big boob essence.’”

“You see, it is not ‘big boob essence’ but ‘big boob(?) essence’—”

And there the ladies cavorted, their boobs changing randomly. Exactly as in the experiment four days earlier, except that this time it worked without an explosion. The conceptual rewriter used Lóni Drauvnir’s “big boob essence” along with one other false essence. Yes, just the same thing had happened as four days ago—instead of an explosion, it was its by-product. In other words:

“To summarize, it seems to be as in the experiment of four days ago, when, according to the sublime teachings of my masters, I engraved on unprocessed essence a seal identical to that for the big boob essence and activated this unidentified essence,” Jibril rehashed for the two who hadn’t been there. “I posit that a two-way reaction with the big boob essence

has generated a composite conceptual rewrite.”

Indeed…the principle was unknown. No one even understood how conceptual falsification worked. Thus, even Jibril was unable to explicate or elucidate this incomprehensibility. But she described it in words in such a rough manner as was possible. So:

“In short—the conceptual rewrite is in the form of a question: ‘Are these big boobs?’”

“These clearly cannot be described as big boobs!”

“Yes, you see, it is ‘big boob(?) essence,’ such as to make everyone ask, ‘These are big boobs?’”

……

Partie 11[edit]

“For the record, this is the first and last time I’m gonna play Cupid for anyone, all right?!”

Sora paid no attention to the commotion. He took the hand of his sister, apparently the only one unaffected: Big boobs? Where?

“For God’s sake, I’m still updating my years alive and without a girlfriend!! And now I’m supposed to help some d00d land a heroine?! And not just any heroine, but the one and only—the real thing—the brown legal Loli monster girl!”

“…I hope you find…happiness.♪ That’s one heroine…out of the running…”

The siblings walked away. Veig heard them loud and clear. He grinned softly at the sleeping face of his niece, who still smiled happily in his arms.

“…Ho… Bitches, I’ve heard your answer… I feel your soul…”

There was something the otherworldly siblings had never spoken of to the end. They hadn’t put that answer into words, or even returned it in their souls. Indeed…

“I was wrong to question you. Thanks for showin’ me…the sky…”

He got the sense that if they could beat this game world, they could say they’d fled to win… So:

“Lemme help ya build the sky of your future. Let’s be bosom buddies.”

They’d overthrow this game world, its rules, everything. They’d beat the world. Just you wait.

We’re coming for you next, friggin’ Earth…












Références[edit]




Revenir au Chapitre 4 Retourner au Sommaire Passer à l' Épilogue